כיצד מתכננים פינות אוכל מעוצבות? כל מה שביקשתם לדעת ולא היה לכם מי לשאול

מאז ומתמיד נודעו פינות אוכל מעוצבות כחדרים יוצרי מציאות. בתים מעוצבים היו מאז ומעולם בתים שהיו בהם פינות אוכל מעוצבות. פינות אוכל שאינן מעוצבות יכולות לשלוח את הבית כולו למחוזות חוסר-העניין ופלחי חוסר-האמפטיה, משום ששוק הנדל"ן מאד קשוח כיום, ולא יגיעו דיירים לבית אשר יושביו מזלזלים בפינת האוכל שלו. על כן, בתים מעוצבים הם בתים עם פינות אוכל מעוצבות, חד וחלק! על מנת להפוך את חדר האוכל שלכם למעוצב, הכנו לכם מקבץ שאלות ותשובות המסתמך על נושאים שדיירים מעלים. בהצלחה!

שמתי לב שלקנות תאורה כיום הרבה יותר מסובך מפעם. המבחר כה גדול. מה הכיוון צריך להיות?

הדבר נובע מכך שבמחלקות העיצוב במכללות ובאוניברסיטאות – עיצוב גופי תאורה לבית נעשה תחופ בפני עצמו, והתחרות רק הולכת וגוברת. חנויות הבוטיק מקבלות עבודות של סטודנטים לעיצוב ושל אדריכלים מובילים בענף, והתחום נעשה הרבה יותר מורכב כיום מאשר בשנה כמו 2004, למשל. מה שצריך להבין הוא שתם עידן הליבון ותם עידן חוט החשמל המתוח. נגמרו הימים הללו. גם לקנות אהיל זה לא מספיק ולא מכסה על העיצוב הלא חד. מה שצריך הוא גוף תאורה מעוצב כייאה למבנים כמו בתים מעוצבים. בחדרי אוכל הדבר אף הופך אקוטי יותר: פינות אוכל מעוצבות חייבות להסתמך על תאורה מתאימה. את בחירת התאורה יש לעשות בהתאם לגודל החדר. חדר קטן יקבל גוף תאורה קטן ולהיפך. השתדל להיצמד, בצורה של גוף התאורה, לצורה הקבילה באותו חדר. חדר שמרגיש לך עגול יקבל גוף תאורה עגול או ספוט, ולהיפך. ספוטים ניתן למקם גם בחדרים לא עגולים בצדדי הקיר, ליד המראה או ליד חלון הויטרינה לכיוון החצר או המרפסת.

ניתן לומר כי ריהוט והתקני אחסון אינם פשוטים לאיתור. יש לך איזשהו טיפ שמקצר את התהליך?

את אותו טיפ שנתתי לתאורה ניתן לתת גם לריהוט וגם לאחסון. הסתמכו על גודלי החדרים. חדרים קטנים יקבלו ארונות קטנים וספות/כורסאות/מיטות קטנות, כנ"ל לגבי שולחנות. בתים מעוצבים צריכים להתבסס על יחסי גודל נורמליים כדי לא ליצור רהיט בולט מדי בשטח קט מדי. את הצבעים אנו משאירים לכם, אבל השתדלו לבחור אותם בהתאם לצבעי החדר ולא להחריג אותם יתר על המידה בשביל לא ליצור זיוף בעיצוב הכללי של החדר.

 

אפשר לעזור?