מקבץ שאלות ותשובות על בחירת גופי תאורה לבית

גופי תאורה לבית היום אינם מה שהם היו בימי העבר. גופי התאורה המודרניים לבית הם גופים מעוצבים ודקורטיביים אשר נוסחו על ידי אדריכלים ומעצבי פנים. הם תורמים תמורה מכרעת לעיצוב הבית ממש כמו ידית הארון, פלטת הזכוכית של החלון או משקוף הדלת. לכן, על מנת לבחור תאורה לסלון, עבור פינות אוכל מעוצבות ואפילו לחדרי מגורים – חשוב לדעת מספר נושאים חשובים אשר יילמדו כאן באמצעות מקבץ השאלות והתשובות אשר לפניכם.

כיצד בוחרים גופי תאורה לבית באופן הפשוט ביותר?

יש להסתמך על מראה עיצוב החדר, צורתו, צורת הקירות שלו, צורת רכיבי האחסון שלו, וצבעיו הדומיננטיים. במילים אחרות, הצבע והצורה הם שקובעים את עיצוב גוף התאורה. אם אתם מעוניינים לאלתר, ולא להתגבש על פי שבלונות קיימות, מומלץ לעשות זאת באמצעות הצבע ולא הצורה. אם נוכחתם לדעת שצבע החדר ברובו הוא חום, כתום או אדום, ניתן לגוון באיזשהו גוף תאורה לבן בעל ניסוח עיצוב מודרני, אבל אם החדר כולו מבוסס על משקופים מרובעים ופרופילי חלון מלבניים, יהיה זה קצת חסר משמעות להסתמך על גוף התאורה העגול במקרה כזה.

כיצד גופי תאורה לבית משפיעים על התפשטות האור?

באמצעות הלוע שלהם, עליה מורכבת הנורה או המעגל החשמלי של תאורת ה- LED. כאשר הלוע ישר, כמו ברוב גופי התאורה לתקרה, האור מוקרן בזווית של 180 מעלות כלפי מטה. אבל ייתכנו גופים בהם הלוע עקומה בכוונת מכוון, כי הם נועדו לשמש כתאורת צד. אותם נוהגים לשים על קירות ומראות בשביל שהם יפיצו אור בזווית. אם אינכם בטוחים מה לבחור (וזה בסדר גמור, כי רוב הצרכנים חוששים מהתעסקות בבחירת גופי תאורה לבית זוויתיים) פשוט שאלו יועצי תאורה שיסייעו לכם למפות סלונים או פינות אוכל מעוצבות או חדרי מגורים עם גופי תאורה קומפלט.

מה מאפיין את גופי התאורה כיום שלא אפיין אותם פעם בסוגיות כמו בטיחות בתאורה?

סוגיית ההתחממות השתנתה ללא היכר. בעבר, אם הייתם מחברים נורת הלוגן לגוף תאורה ולא דאגתם לכסותו בזכוכית בטיחות, נגיעה בגוף – פירושה נגיעה בנורה הלוהטת, וההמשך אסוני וידוע. גופי תאורה לבית מודרניים מתבססים על LED וזו טכנולוגיה שונה לחלוטין, משום שזו לא נורה שמגיעה לעוצמות חום כאלו אלא נשארת כמעט בטמפרטורת החדר (גבוהה בלא יותר ממעלה עד 2 ממנה). עניין נוסף הוא נושא חוסר החשיפה לרכיב המאיר. בהלוגן הייתה חשיפה לנורה כאשר היה צורך להחליפה. ב- LED אין כלל חשיפה. גוף התאורה והרכיב המאיר הם מקשה אחת.

 

אפשר לעזור?