תאורה לבית – המפתח לעיצובו: למדו כיצד עושים זאת נכון

בתים מעוצבים מסתמכים בראש ובראשונה על תאורה לבית. זכרו שבמילה "עיצוב" לא מוטמנים רק ניצנים של מעשים גלויים שעשיתם, אלא גם ובעיקר של מעשים שלדעת רוב הדיירים הם סמויים, ונדיר שדנים בהם לעומק. כזה הוא בדיוק נושא התאורה הביתית. דיירים המעוניינים להביא תוצאה מהירה של עיצוב בית דוחים את עיצוב התאורה לסוף, ומקבלים תוצאה בלתי מספקת. הם לא מבינים מדוע הם השקיעו אלפי שקלים בריהוט חדש מהניילונים ועדיין הדירה של השכן שהשקיע חצי ממה שהם השקיעו נראית טובה יותר וברמה גבוהה יותר. התשובה פשוטה ואפילו לא מצריכה השקעה יקרה: הם כנראה חשבו היטב על עיצוב התאורה בבית. בתים מעוצבים ברמה גבוהה הם בתים בהם התאורה תוכננה היטב.

פינות אוכל מעוצבות וסלונים ברמה גבוהה

בחדרים אלו, תאורה לבית היא אולי החשובה מכל. תאורה לבית בחדרים כה מרכזיים אינה רק שאלה של עוצמת האור אלא גם של עיצוב. בחדר שהוא מודרני, מבוסס על צבעים לבנים ופרופיל חלון ומשקוף דלת מרובעים, הטמעת גוף תאורה כמו נברשת עתיקה לא תהיה מעשה חכם, אבל הטמעה של גוף תאורה נצמד עם נורת LED תהיה בדיוק הצעד הנכון לעשות על מנת שהחדר יהיה מעוצב. פינות אוכל מעוצבות, אם כן, יתהוו על פי התאורה לא פחות, ובמידה מסוימת אף יותר משהן יתהוו על פי סגנון הרהיטים בהן. גם בסלונים של ממש, לתאורה חשיבות עצומה המשפיעה על עיצוב הבית כולו.

חדרי שירות

בתים מעוצבים לא יכילו רק פינות אוכל מעוצבות וסלונים מהודרים, אלא גם חדרי שירות ברמת עיצוב גבוהה. תאורה לבית המיועדת לחדרי אמבטיה ומטבחים היא תאורה שחשוב מאד להשקיע בה מחשבה. בתים בהם המקלחת והמטבח מוצגים כשהם ברמה בינונית עלולים להעיב על רמת העיצוב של עצמם, לעומת בתים מעוצבים בהם המקלחת והמטבח מעוצבים ומהודרים. תאורה לבית הנבחרת בצורה נכונה עבור חדרים אלו – נדרשת. כך, למשל, כאשר החדרים הללו בהירים ומבוססים על ריהוט לבן, בחירה בלד מסנוור לא תתאים כפי שהיא תתאים כאשר החדר חשוך מטבעו ומכיל בעיקר ריהוט ורכיבי אחסון כהים. תאורה לבית צריכה להתבסס על הנעשה בחדר מבחינה עיצובית בטרם הטמעתה.

אפשר לעזור?