תאורה לבית מתכננים רק במשרדים אדריכליים לעיצוב הבית

תכנון תאורת הבית הוא אולי החשוב ביותר שתצטרכו לעשות בעידן המודרני בעיצובו וטיפוחו של מקום מגוריכם. תאורה לבית היום היא ממש לא מה שהייתה בעבר, ויש לכך גם יתרונות אבל גם חסרונות. החיסרון המרכזי הוא שלא ניתן לעבור לסדר היום על נושא זה כמו פעם. אם בעבר היו לנו 2 אפשרויות לעיצוב תאורת הבית, קרי נורה עגולה או נורת הלוגן רותחת, כיום יש עשרות ובמפעלים מסוימים מאות אפשרויות לעיצובה. התחום נעשה כל כך מורכב עד כי החלטנו לבנות לכם אלגוריתם קצר המתאר כיצד תדעו בראשי פרקים מה לעשות עם גופי תאורה לבית כמעט במדויק.

האם נדרש רכיב פונקציונלי באותו החדר?

זו השאלה הראשונה שתצטרכו לשאול את עצמכם. פונקציונליות – פירושה שהחדר צריך לשמש למטרה מאד מסוימת, או שחסר משהו בחדר שבלעדיו לא ניתן בכלל לגור בו. לדוגמה, חדר שתמיד חם בו, והאוויר הדחוס מורגש ברחביו יזדקק, מטבע הדברים, לפתרונות אוורור. מיד נלמד אלו גופי תאורה לבית יוכלו לאוורר לכם בדיוק חדרים מסוג זה. דוגמה נוספת: בבית מסתובבים ילדים, והתקרה נמוכה. הם עלולים להגיע לתאורה ולקבל כוויה. מה עושים על מנת כי גופי תאורה לסלון ולחדרי הילדים יהיו בטוחים להם? מיד נלמד על טכנולוגיה בה נורה דולקת אינה מתחממת, ועל כן בטוחה להצבה בסביבת ילדים.

איזה עיצוב נבחר לפתרון התאורה?

לאחר שמניתם את החדרים בהם נדרשת תאורה לבית עם פונקציות מיוחדות, מול החדרים בהם זה לא נדרש, מגיע שלב בחירת העיצוב, אז נתחיל לבאר כיצד בוחרים אותו. ראשית כל, כפי שהבטחנו, אנו מציגים פתרון תאורה שגם מאוורר את החדר: מאוורר תקרה עם נורה ענקית במרכזו. ניתן לבחור מאוורר עם אור צהוב או מאוורר עם אור לבן, ולבחור מאווררים בשלל עיצובים, עם מוטות-כנפיים בגדלים שונים.

שנית, אנו חייבים לכם הסבר על גוף תאורה שאינו מתחמם כשהוא מאיר. זהו גוף תאורה הנקרא "לד". לד, למעשה, אינו מכיל נורה בכלל, ובתוך גוף התאורה מצוי מעגל חשמלי שמאיר באופן ישיר, ללא צורך בהחלפת מי מרכיביו. על כן, הוא גם לא מתחמם משום שאין חוט להט, ובפועל נגיעה בנורה כזו לא תזיק לכם כהוא זה. לבחירת גוף לד – אינספור אפשרויות. הוא יכול להיות צהוב או לבן כפי שאתם מכירים, צבעוני, קטן, גדול, לתקרה, לקירות, וכד'. התייעצו עם מעצבי פנים ובחרו באפשרויות הטובות ביותר לחדריכם!

אפשר לעזור?