כיצד לבחור דוגמאות לאריחים מצוירים בבית וסביבתו

אריחי החרסינה של טורקיז האוס מגוונים מאוד ומאפשרים טווח של סגנונות עיצוב. אם אתם מתלבטים בקשר לבחירת קו עיצובי של משטח החרסינה שאתם מתכננים לחפות (במטבח, בחדרי האמבט, ביתר חלקי הבית או אפילו בגינה), אנו רוצים להציע לכם כמה רעיונות ומקורות השראה. הנה כמה דרכים קלסיות להנחת אריחים.

הנחה קלסית:

IMG_6331

הגישה הקלסית היא שימוש בסימטריה וצורות גאומטריות מרובעות ליצירת מראה תחום ואיתן. כמו שאתם רואים, הריצוף שבתמונה מורכב מצורה רבועה חזקה ובסיסית במרכז וממסגרת נוספת חיצונית. לכן, הדימוי המתקבל משדר בסיסיות וחוסן. הבחירה של האריחים, הדוגמה והצבעים יכולים לחזק או לרכך את התחושה המתקבלת מהמשמעת הגאומטרית אך לא להשתלט עליה. כאן נעשתה בחירה מעניינת: דימויי פרחים מעט אוריינטליים בתוך משטח ירוק בוהק ומודרני.

IMG_1224

גם בתכנון המטבח הזה, נשמר הסדר הריבועי באופן מושלם. בחיפוי הקיר, האריחים למטבח הכתומים מגויסים ליצירת מסגרת חזקה, הממרכזת את המשטח שמעל הכיריים והופכת לבסיס המטבח כולו. גם כאן בחירת הצבעים היא לא מקרית, הצבע הכתום והאדום במרכז מזכירים להבות אש ומדגישים את תכונותיו הבסיסיות של אזור האפייה, לוהט, אנרגטי ומעט מסוכן. את ״גובה הלהבות״ מנמיכה המסגרת הכחולה והמצננת.

שימוש בגדלים משתנים של אריחים:

tiles1_114

אתם לא חייבים להגביל את עצמכם לגודל אחד של אריחים, כאשר אתם משבצים אריחים בגודל שונה, אתם יכולים לפרוע מעט את המשמעת הצורנית שבדוגמה (שימו לב כיצד פלטת צבעים מצומצמת כחול/לבן בדוגמה ראשונה וכתום/ירוק באחרת משמשים לארגון הדימוי המתקבל, בהעדר גודל אחיד.)

סדרות ורצפים:

5

ניתן להניח את אריחי החרסינה בסדרות, כלומר לבחור מספר אריחים ולהניח אותם בזה אחר זה בסדר קבוע או כמעט קבוע. מכיוון שהדוגמה לא מתבססת על דפוסים גאומטריים, הדימוי המתקבל פחות נוקשה, והאווירה המתקבלת מסודרת והרמונית. מספר הצבעים משמעותי כמובן, ארבע חמישה צבעים יתנו תחושה נינוחה למדי.

4

כאשר אנחנו מציבים אריחים קטנים בעלי צבעים שונים, זה לצד זה, הם נחווים בעינינו גם כפריטים וגם כמכלול. למשל בדוגמה: הכחול הצהוב והירוק מתמזגים יחד למראה ״ימי״.

המראה האקלקטי:

תוכלו להניח את האריחים באופן חופשי, או כמעט חופשי לקבלת מראה אקלקטי שובב, צעיר ופרוע

IMG_5007

בתמונה כאן, האריחים המצוירים שהונחו על הרצפה מהווים גשר שבין האזורים המחודשים שבבית, לבין האזורים המיושנים שהמעצב בחר לשמר בגלל אופים המיוחד.

ציורים וטקסטים על האריחים:

אתם יכולים להתייחס אל האריחים כקנבסים קטנים ולבחור באריחים מעוטרים במיוחד, בדוגמה או אפילו בטקסט. בדרך כלל תרצו לבחור אריחים מסוג זה למשטחים קטנים יחסית, כאשר הערך המרכזי שהם מביאים הוא עיצובי או אמנותי ולא שימושי.

11

יופיים של אריחים אלו נמצא בפרטים. אם תניחו רבים מהם זה לצד זה, תרחיקו את הצופה ממלאכת המחשבת שטמונה בהם ותהפכו אותם לכתמים פשוטים של כחול וצהוב.

12

ארבעת האריחים מופרדים זה מזה בעבודת טיח מעגלית והם הופכים לפרחים נוספים בערוגה.

13

תוכלו לבחור סדרת אריחים המאורגנים לכדי טקסט ולהתקין אותה בביתכם. שימו לב לעושר הרב של הפרטים שבדימוי ההופכים אותו לתמונה של ממש.

אפשר לעזור?