גופי תאורה מפליז

resized_1410443263.jpg

חנוכה. שמונה ימים של חגיגת פחמימות מטוגנות בשמן עמוק יותר, או עמוק פחות. אך מוקד המשיכה האמיתי, היה ונשאר, אור הנרות המלבב.
לאור יש השפעה ממגנטת על בני אנוש. אנחנו מגרגרים באור השמש כאחרוני החתולים. אנחנו שונאים להיות בחושך. שעון החורף שגוזל מאתנו שעה יקרה של אור הוא אויב הציבור מספר אחד. ואין כמו אהיל משגע או מנורה עומדת נפלאה בשביל לחלץ מאתנו קריאת התפעלות.

Me פליז Please

43-1

מי שביקר אצלנו בטורקיז האוס יודע שתאורה קרובה ללבנו. החנות שופעת במאות גופי תאורה, מכל חומר, תצורה, סגנון וצבע שניתן להעלות על הדעת. אנחנו לא רק מייבאים גופי תאורה, אלא גם מייצרים בעצמנו מבחר רחב ומגוון לאין שיעור. התוצאות נכרות.
אחד החומרים האהובים עלינו לייצור של גופי תאורה הוא הפליז, חומר שמשום מה לא זוכה להכרה וההערכה של בנותדודו, הנחושת והברזל. ובכלל אל תתחילו לדבר אתנו על האחיינים הסנובים, הכסף והזהב.
הפליז הוא חומר ׳ידידותי למשתמש׳. הוא רך ונוח לעבודה, ומאפשר מגוון רחב של גוונים, מהיותו תרכובת של שני חומרים, נחושת ואבץ. ככול שמעלים את נוכחות הנחושת בתרכובת, הפליז מקבל גוון אדמדם. באם רוצים לשוות לו גוון צהבהב יותר, יש להעלות את נוכחות האבץ.
אז פליז הוא חומר וורסטילי, שניתן להתאימו לשאר האלמנטים העיצוביים בחלל. כמו כן, הוא ידידותי מעוד בחינה אחת מאוד חשובההוא דורש מינימום תחזוקה. בעוד הברזל דורש תחזוקה שוטפת על מנת שלא יחליד או ישחיר, הפליז טוב לו כמות שהוא. בין אם בתוך חלל הבית או בחוץ, הפליז ישמור על מראו רענן, לא מושפע מהשנים שעוברות.

בא חשמל להוליך

52-1

אם כן, הפליז הוא חומר אידאלי לגופי תאורה. הסיבות לכך מגוונות. כמו שכבר צויין, הוא חומר רק ונח לעבודה, ניתן ליצור ממנו בקלות יחסית כל צורה העולת על הדעת. גם אפשר לצבוע אותו. אמנם אז יאבד את צבעו הייחודי, אך היתרונות המשמעותיים של החומר יישמרו ויעטו מלבושים חדשים. דקות החומר ועדינותו ניכרים היטב גם כשהוא צבוע.
כמו כן, הפליז יודע ׳לקבל חום׳. כלומר, אין מגבלת וואט. הפליז יכול להכיל בתוכו, ולהוביל, חשמל מלוא התפארת.
והוא לא ילד, הפליז. למעשה אחת מהמתכות המסורתיות בנמצא. חוזקו במותניו, בעבר שימש ליציקה של תותחים וכיום נעשה בו שימוש תרמילי כדורים של רובים ואקדחים. אך לא רק לחרחר מריבה יודע הפליז, גם להנעים את זמננו. כלי הנשיפה עשויים פליז, מהחצוצרה הצווחנית ועד הטובה האימתנית.

גופי תאורה מעוצבים לעילא במיטב המסורת הטורקיזית

IMG_3301

אנחנו מאוד אוהבים פליז, מכל הסיבות המצויינות לעיל. הוא נח לעבודה, נעים למראה, ידידותי לחשמל, קל לצביעה ועמיד לאורך זמן; אם רק היה הולך ללמוד רפואה היה התגלמות חלומה של כל אם יהודייה.
בגלל כל המעלות האלה, הפליז, כחומר נהדר ביד היוצר, מספק אין ספור אפשרויות עיצוביות. אנחנו, ללא הפסק, מייצרים עוד ועוד דגמים של גופי תאורה מפליז, בכל סגנון ותצורה העולים בראשנו. ככל שאנחנו מעמיקים את ייחסנו עם הפליז, הוא מעניק לנו חזרה עוד ועוד רעיונות ליצירה.
את גופי התאורה מהפליז אנחנו גם יכולים לתפור על פי מידה, לייצר בהתאם לצרכי הלקוח. ניתן להתאים אהיל, להתאים גוף, להתאים מתלה. כל אלמנט ניתן להתאמה, עד לרמת דיוק מקסימלית.
ניקח כדוגמא את הפס בתאורה צמודת תקרה. הפס המרכזי, עליו מורכבים גופי התאורה האינדיווידואלים, דרכו עוברים חוטי החשמל. על פי הצרכים שלכם, נוכל לקבוע את מספר גופי התאורה שיתחברו לפס המרכזי, כמו את המרחק המדוייק ביניהם.
בנוסף לכך, נתאים לעיצוב החלל את ה׳גלנג׳החיבור המתכוונן של גוף התוארה לפס המרכזי; גם מבחינה עיצובית וגם מבחינה פונקציונאלית. תרצו חופש של שלושמאות ושישים מעלות בכיוונון התאורה? קבלתם.

ולמרות הכינוי ״צמוד תקרה״ אפשרי גם לשחק עם מרחק הפס מהתקרה עצמה. תרצו פס ׳מרחף׳ שנותן הרגשה אוורירית יותר, אין בעיה. אנחנו נפתור את כל אתגרי החשמל שייווצרו, על פי מיקום נקודות וקווי החשמל בקירות ובתקרה.
לגופי תאורה בחוץ, ניתן להוסיף גומיות לאיטום כנגד מים. כאמור, פליז אינו מעלה חלודה, אז הינו חומר אידיאלי לתאורת גן.

הקשר של מקום ליושביו

resized_1409141276.jpg

עיצוב תאורה, כמו עיצוב חלל הבית ועיצוב בכלל, הוא תלוי מקום. אסקימואי שיבחר לעצב את פנים האיגלו שלו עם רהיטי פלסטיק בצבעי נאון זוהרים, אולי יזכה לקריאות התפעלות מהשכנים על החשיבה מחוץ לבלוק הקרח, אך יחטא לחיבור עם הסביבה בה הוא חי, כמו לצרכים של יושבי הבית. מוטב לאסקימואי אם יבחר בעץ ופרוות כחומרי הבסיס לרהיטי האיגלו. גם יהנה מחומם, וגם ישאר נאמן לחיבור הבלתי אמצעי של האסקימואים עם הסביבה בה הם חיים.
כאסקימואי של הקוטב הצפוני כך הישראלי של המזרח התיכון. בלתי אפשרי להפריד את הבית, וישוביו, ממקום משכנו. אנחנו חיים בחלק חם ומהביל של העולם, ספוג בהיסטוריה מסועפת של אלפי שנים. הפליז מייצג את חום המקום, את האדים המיתמרים מההיסטוריה, כמו את חום האופי הישראלי. בניגוד למתכות קרות אחרות, הפליז מדבר נאמנה את הלך הרוח הישראלי, ובכך הינו חומר אידיאלי לשלב בבית.

אפשר לעזור?