המדריך לתכנון בתים מעוצבים

כל המתעניין בעיצוב ותכנון בתים מעוצבים זקוק למקבץ הדרכה קל אשר ישפוך אור על נושא בניית הבית ותכנונו כך שעיצובו יהיה חד ומתאים לצרכים שלכם. כשנכנסים לגור בבית, מקבלים הדיירים החלטה האם לעצב אותו בסגנון עתיק על טהרת הצבע החום-כתום-אדום או שמא יש לדבוק בסגנון החדשני הלבן-כסוף. החלטה זו היא בידכם ורק בהן, אבל ברגע שהיא התקבלה, הרשו לנו לספק לכם מקבץ הדרכה קצר שייעל את תהליך העיצוב ויהפוך אותו למהיר-ביצוע באופן יחסי.

תכננו את הפרצלציה בבית

תכנון חלוקת החדרים בבית קובע את גודלם וצורתם, ולכן הוא קריטי מאד לביצוע. למשל, אם הבית צפוי לאכלס הרבה ילדים, יהיה צורך בחדרי שירות גדולים על חשבון חדרי מגורים קטנים, או בכלל – להתבסס על מעט חדרים, כשכל אחד מהם מאד גדול, ובכך לשכן את כל הילדים ב- 1-2 חדרים לכל היותר. לעומת זאת, כאשר הבית מאכלס מעט ילדים ודיירים בכלל, תוכלו לקבוע גם את חדרי המגורים האישיים של הילדים כחדרים גדולים.

תכננו את עיצוב התאורה

בתים מעוצבים הם בתים עם תאורה מעוצבת. תאורה לבית מעוצבת כיום בשני רבדים: רובד הצורה ורובד האור. על רובד הצורה אחראים גופי תאורה לבית המספקים את הצורה ממנה יקבע האור. רובם, כיום, גופים מפוסלים היטב אשר נוצרו באקדמיות גבוהות לעיצוב, ולכן חשוב לדעת מה לבחור וכיצד להתאים זאת לבית. באשר לאור, ככל שמדובר על תאורת LED יש לכם הרבה מאד אפשרויות למימוש, החל מאור צהוב לבן רגיל ועד שימוש באורות בצבעים שונים. התייעצו עם יועץ תאורה לגיבוש המתווה המלא.

עצבו את חדרי השירות

פינות אוכל מעוצבות, סלונים דקורטיביים וחדרי רחצה ומטבח מעוצבים הם חלק בלתי נםרד מהבית המעוצב. חשוב לעצב אותם ברוח הדקורציה של הבית. אם הוא עתיק, יש לנסח את עיצובם בדרך דומה, ולהיפך. עיצוב חדרי השירות הוא גם עיצוב פונקציונלי. למשל בפינות האוכל, אם יש לכם הרבה דיירים בתוספת אורחים קבועים בחגים – מומלץ לשקול להציב שולחן עגול נפתח במקום שולחן בעל גודל קבוע. עיצוב חדרי השירות, אם כן, אינו נועד רק לטיפוח המראה הפנימי של החדר, אלא גם לטיפוח הנוחיות שבשימוש בו.

אפשר לעזור?