תכנון בתים מעוצבים בשני צעדים קלים ופשוטים

האם עיצוב בתים נשמע לכם כמו משימה קשה ומורכבת? כמה פעמים ביקרתם בבתים חדשים שזה עתה נבנו וראיתם את הדיירים הופכים אותם לפניני יוקרה חדישים ועוצמתיים? מעוניינים להגיע למצבם? עם צמד פעולות פשוטות, תמצאו את עצמכם עם בית חדש, צבעוני ויוקרתי, כזה שהרבה זמן ביקשתם לעצמכם אך לא היה לכם במי להיוועץ בשביל להגשים זאת. בתים מעוצבים הם לא יעד קשה ומבוצר אם יודעים בדיוק מה לעשות וכיצד לנצל את האמצעים העומדים לרשותכם.

בתים מעוצבים מתחילים בתאורה

כידוע, תאורה לבית היא אחד המרכיבים העיקריים בעיצובו. למזלכם, ברוב המקומות שמוכרים ציוד לעיצוב הבית, מוכרים גם תאורה. כיום, התאורה איננה מה שהיא הייתה פעם. גופי תאורה זה נושא שנלמד כיום בבתי הספר לעיצוב בישראל, אירופה וצפון אמריקה. אותם מעצבים משווקים זאת לחנויות עיצוב בתים, ולכן אתם כבר לא צריכים חבר קרוב שלמד שם בשביל שיהיה לכם גוף תאורה מעוצב. החנויות הגדולות עובדות עם גופי התאורה הללו, ולכן מה שנשאר לנו הוא לייעץ לכם מה לבחור. אנו ממליצים על תאורה לבית המבוססת על גודל החדר. בחדר מאד קטן לא שמים גוף תאורה גרנדיוזי שייקח ממנו את כל הפוקוס אלא מסתפקים בגוף קטן ולעתים אפילו במספר ספוטים קטנים, זאת לעומת החדר הגדול ובייחוד הסלון שזקוק, לרוב, לגוף תאורה מרכזי. ליד מראות וחלונות מומלץ לשים ספוטים על מנת שיקרינו מלמעלה למטה ויצרו חלל זוהר ויפה.

חדרי שירות וחדרים ציבוריים

עיצוב החדרים הללו הוא כרטיס הביקור של הבית כולו. כך, למשל, פינות אוכל מעוצבות הן האבטיפוס בכל הבתים המעוצבים. מומלץ לבחור את השולחן על פי גודל החדר. אם המשפחה שלכם גדולה, והחדר קטן – ההמלצה היא לבחור שולחן נפתח, וכך כשאתם ללא אורחים, השתמשו בגודל הרגיל וכאשר ישנם אורחים,פתחו אותו לגודלו המקסימלי. עוד עצה היא להיעזר בצורות שקיימות בפינת האוכל. בפינת אוכל בה החלונות הם מרובעים או מלבניים וכך גם משקופי הדלתות מוטב לשים שולחנות בצורה דומה. בפינת אוכל בה המשקופים והפרופילים של החלון גליליים כדאי יותר לשים שולחן עגול, וזאת בתנאי שהמוטיב העגול הוא מוטיב חוזר גם בשאר תכולת החדר, במזנונים, במדפים וכד'. באשר לחדרי השירות, מקלחת ומטבח – מומלץ להתבסס על קרמיקה כחיפוי קיר,ולהרבות בפתרונות אחסון. במקלחת כדאי לקשר אותם למראה מרכזית ולשים עליה ספוטים לתאורה.

 

אפשר לעזור?