טיפים לבחירת פינת אוכל מושלמת

פינת אוכל, ודומה כי אין צורך להכביר על כך מילים, היא אחד האזורים החשובים ביותר בבית.

הפינה מאפשרת לגשר בין הסלון למטבח, בה יעבירו מדי יום בני המשפחה זמן משותף יחדיו ובה גם יארחו חברים, מכרים וקרובי משפחה. אלא שאין זה דבר מובן מאליו כלל וכלל ליצור פינת אוכל שתהיה השימושית והיעילה ביותר, אך גם תציע מראה אסתטי לכל הדעות. אז איך בדיוק בוחרים את פינת האוכל המושלמת? לפניכם מספר דגשים חשובים בדרך להגשמת המשימה.

המילה האחרונה: פינות אוכל מודולריות

כיום, אחד הטרנדים המשמעותיים ביותר בתחום עיצוב הפנים הוא ההתבססות ההולכת וגוברת על פתרונות מודולריים, כלומר, כאלה המותאמים ללקוחות באופן אישי, ואשר ניתן לשנות אותם, באופן פשוט, בעת הצורך. גם פינות אוכל מציעות את זה בדיוק, כאשר את עיקר ההתייחסות, מהבחינה הזו, מקבל השולחן.
פינת אוכל מודולרית תכלול כמעט תמיד שולחן הניתן לפתיחה או לסגירה באופן פשוט במיוחד, תוך שניות, מה שמאפשר התאמה מלאה למספר האנשים שעתידים להתיישב בו ברגע נתון. פיתוח משמעותי אחר של השנים האחרונות הוא שולחן אשר ניתן לשנות את גובהו, מה שמעניק מידה לא מבוטלת של גמישות גם כן.

בחירת חומרי הגלם

כשזה נוגע לפינות אוכל בפרט, ולמטבח בכלל, ברור מדוע מחשבה רבה צריכה להיות מושמת על החומרים מהם יורכבו הרהיטים השונים. כל חומר יהיה כרוך, כמובן, בעלות שונה, אך הבחירה בו תשפיע גם על התחזוקה, המראה המתקבל והאווירה הנוצרת. מהבחינה הזו, דומה כי את מירב תשומת הלב, ובצדק גמור, מקבל ריהוט העץ, ובעיקר ריהוט מעץ מלא.
ריהוט שכזה כולל בתוכו מספר יתרונות מהותיים, היוצרים יחדיו שלם הגדול מסך חלקיו. הריהוט משדר אווירה חמימה מאד, והוא האסתטי ביותר שניתן להעלות על הדעת. דגש חשוב אחר הוא על תחזוקת הרהיט, שהופכת לפשוטה במקרה של עץ מלא – בכוחו להישמר היטב במשך שנים ארוכות. ביחס לעץ המעובד, כולל בתוכו העץ המלא גם יתרון בריאותי, שעה שהועבדה שאינו חדיר למזיקים מונעת הכנסה של פורמלין אליו, חומר שעלול להיות בעייתי עבור האדם.

חשיבותו של עיצוב

עם כל הכבוד לתפקידים המעשיים של פינות האוכל, ברור שבבחירה של פינת אוכל לא ניתן להשאיר את העיצוב מאחור. כך, פינות אוכל מעוצבות לעילא ולעילא מקבלות תמיד עדיפות, ובצדק גמור. החדשות הטובות הן שניתן למצוא מגוון אינסופי של עיצובים, חלקם מסורתיים יותר וחלקם פחות. פינת האוכל יכולה להגיע בכל צורה, בכל גוון ואף לכלול בתוכה סגנונות, או אפילו טקסטורות, ייחודיות.
בעת בחירת הפינה המעוצבת, חשוב לתת את הדעת לא רק על המאפיינים החזותיים שלה, אלא גם, ויש שיגידו בעיקר, על ההתאמה שלה לחלל בו היא נמצאת. אין המדובר הוא בפינה הנמצאת בחלל ריק, תרתי משמע, אלא באזור פתוח, המקשר בין מספר חלקים חיוניים בבית. אין הדבר אומר שהפינה צריכה להיות זהה למטבח או לסלון בכל מאפייניה, כמובן, אלא שמומלץ מאד ליצור התאמה מבחינת האווירה או הסגנון שמעוניינים ליצור. זו בדיוק הנקודה בה רבים ממליצים לעצב פינות אוכל בעזרת מעצב פנים מהשורה הראשונה, שימליץ על הפתרון המתאים ביותר לחלל ספציפי, על פי הרצונות של לקוחותיו.

אפשר לעזור?