טיפים לניקוי אריחים

אריחים מעוטרים הינם בעלי תכונה טובה, כמו זו של רצפות עץ או שיש טבעי, שכן אפשר לנקות אותן תוך קרצופן עם נייר זכוכית עדין ובכך להעניק להם מראה חדש להפליא מספר רב של פעמים. אם ממש בא לכם להתפנק, תוכלו לשכור את שירותיה של חברת ניקיון והיא כבר תדאג לאריחים שלכם.

ניקוי אריחים מתחיל במחצלת כניסה וחומרי הגנה

אחד מהטיפים החשובים ביותר כדי למנוע נזק לאריחים הוא לדאוג שתהיינה מחצלות בכל כניסה לביתכם. החול אינו בריא לאריחים ורצוי מאוד למנוע את כניסתו לבית. גם מים אינם חביבים במיוחד ומגע שלהם עם האריח עלול ליצור כתמים. לכן, בכדי להעניק עמידות ולאטום מחדירת חומרים ומים, יש להשתמש בנוזל איטום, למשל סילר, ובכך ליצור שכבת מגן. הפעולה מומלצת אחת למספר שנים.

אופן הניקוי

בראש ובראשונה, חשוב מאוד לא להשתמש בשום סוג של חומר ניקוי חומצתי, מאחר ואלו עלולים לצרוב לאריח ולגרום לחספוסו. את הניקוי יש לבצע אך ורק באמצעות מטלית עם מים אולם, אין לשפוך מים ישירות על האריחים. מומלץ מאוד לעשות פוליש קריסטלי וליטוש לרצפות אחת למספר שנים, שכן פעולה זו יוצרת שכבת מגן. אם תרצו לשמור על מראה רטוב לאחר הפוליש מומלץ להוסיף למי השטיפה חומר – משמר קריסטל 9-A.

הגנה על הפאנלים

הניקוי כולל בתוכו גם את ניקוי הפאנלים והגנה עליהם מפני נזקים. על מנת להגן עליהם יש לנקוט בפעולות זהות לאלו של ניקוי אריחים. מומלץ להשתמש בדבקים פולימריים כדי למנוע כתמים בפאנלים, אם ברצונכם להכהות מעט את צבעם, תוכלו להשתמש בחומר מדגיש גוון.

טיפול מונע

אם חלילה נשפך חומר על האריחים דאגו לסלקו באופן מיידי, נוזלים כגון: קפה, יין, מיץ ואפילו נוזל של שקית אשפה – עלולים ליצור כתמים במידה ויישארו זמן ממושך על האריחים. כסו את רגלי השולחנות והכיסאות בכיסויי גומי בכדי למנוע שריטות שנגרמות מגרירתם.

ניקוי אריחים אינו פיקניק, אולם אם תקפידו על הכללים הם יהפכו להיות חלק משגרת חייכם ואתם תזכו ברצפה מעוצבת וייחודית לאורך זמן.

אפשר לעזור?