איך תבחרו את הכיור המתאים למטבח שלכם?

השילוב המושלם בין עיצוב מטבחים ושימושיות.

הכיור הוא חלק בלתי נפרד מהמטבח. התפקיד השימושי שלו ברור, אך יש לציין שיש לו תפקיד מרכזי גם מבחינת עיצוב המטבח. חשוב להתאים את הכיור הן לצורכי השימוש שלכם והן לעיצוב המטבח שבחרתם. כך, יש לתת חשיבות לחומר ממנו הוא עשוי, צורתו וגודלו.

כיורים מגיעים במבחר צורות מגוון ביותר וניתן לבחור בין עגולים, אליפטיים, מרובעים ועוד. ניתן גם להתאים את גובה הכיור למרחב שטח העבודה ולבחור בין עומד לשקוע. אם אנו חושבים על החומר ממנו עשוי הכיור, יש לקחת בחשבון שעל החומר להיות עמיד וקל לניקוי, כך שלא תבלו שעות בקרצוף כתמים שנשארו מהכלים. כאשר בוחרים כיורים למטבח יש להתאים אותו לשימוש האישי שלכם. כך לדוגמא, הגודל צריך להתאים לכמות הכלים הנשטפת בבית מדי יום. אם אינכם משתמשים במדיח מומלץ לבחור כיור כפול או רחב במיוחד כדי לדאוג לנוחות שטיפה מקסימלית.

סוגי כיורים

נירוסטה – בעבר כיורי הנירוסטה היו נפוצים יותר במסעדות בגלל השימושיות שלהם אך כיום, הפכו לנפוצים יותר בבתים פרטיים, היות וסגנון העיצוב התעשייתי הפך לפופולרי. יש לציין שלמרות המראה התעשייתי, הם משתלבים יפה כמעט בכל עיצוב מטבחים אפשרי.
זהו סוג כיור הנחשב לפופולרי מאוד בזכות מחירו הנמוך והחומר העמיד והיפה ממנו הוא עשוי. מומלץ לבחור בסוג זה כאשר אתם מעצבים מטבח מודרני בעל מראה נקי ואסתטי. הכיור ישתלב באופן טבעי עם כמעט כל ברז שתתאימו לו תודות לצבעו המתכתי. סיבה נוספת לבחירה בכיור מסוג זה היא בשל השימושיות שלו, בכל הנוגע לשטיפת כלים מרובה. זהו כיור נוח, עם אקוסטיקה שהופכת כל שטיפת כלים לשקטה יותר. אינו מקבל כתמים, מה שאומר שלא תצטרכו לדאוג לנקות אותו אחרי כל שטיפת כלים.

אקרילי – זהו הסוג הקלאסי ואולי הנפוץ מכולם. הסטנדרטי מגיע בצבע לבן אך ניתן לבחור גם סגנון יוצא דופן ולשלב כיור מיוחד יותר, בצבעים ועיצובים שונים. סוג זה מתאים יותר לעיצוב מטבח קלאסי או כפרי והוא משתלב באופן מושלם עם עיצוב של כל צבעי העץ למיניהם. יש לציין שסוג זה רגיש יותר לכתמים ומומלץ לבעלי מדיח כלים אשר משתמשים פחות בכיור. יחד עם זאת, זהו חומר עמיד ביותר אשר כמעט ואיננו נשבר או נסדק, כך שניתן להנות ממנו למשך שנים בלי לדאוג לשלמותו.

כאשר אתם בוחרים כיור יש להתחשב בכל הפרמטרים השונים. עיצוב מטבחים נכון ייקח בחשבון את כל הפרטים השונים במטבח. היות והכיור הוא חלק כל כך מרכזי, יש לנסות ולהתאים אותו בצורה הטובה ביותר למטבח שלכם.

אפשר לעזור?