כיצד לתחזק רהיטי גן בגינה

הפופולאריות של רהיטי גן מעץ לא ירדה בשנים האחרונות וזאת למרות היצע האפשרויות הגדול של רהיטים העשויים מפלסטיק, ראטן, מתכת, אלומיניום וחומרי גלם נוספים.

אחת הסיבות לכך היא המראה הטבעי, היוקרתי ומרשים של הרהיטים. רהיטים מעץ תמיד יותירו רושם על כל אדם שיוזמן לגינה וכן יספקו את אותה אווירה חמימה וביתית אשר תשתלב בצורה הרמונית עם דשא סינטטי, רגיל או הצמחייה בחצר. אך אחד הדברים החשובים ביותר אותם יש לקחת בחשבון הוא, כי על מנת לשמר את היופי המרשים הזה, חשוב מאוד לדאוג לתחזוקה נכונה של הרהיטים לאורך כל השנה.

רהיטי גן מעץ – יתרונות

אפשרויות – ישנם סוגים רבים של עץ וניתן לבחור באיזה סוג בו מעוניינים ועל ידי כך להתאים בצורה מדויקת את מראה הריהוט אל האווירה בה מעוניינים.
סגנון – ניתן להזמין רהיטים במגוון סגנונות עיצוב, עם חריטות שונות, צבעים שונים, קילופים, פרזול ועוד.
התאמה – רהיטים מעץ מתאימים לכל דבר. ניתן לשלבם בחדרים שונים, בגינה וכן אפשר לשלבם יחד עם אביזרים מחומרי גלם אחרים ולראות כיצד העץ משתלב באופן טבעי.

החסרונות נמנעים על ידי תחזוקה נכונה

בכל דבר טוב קיימים חסרונות ולכן חשוב לדעת כיצד לא לתת להם להשפיע על המראה והמצב של הרהיטים. החסרונות של רהיטי גן העשויים מעץ באים לידי ביטוי בכך שהם רגישים לתנאי מזג האוויר ולכן חשוב מאוד לבחור בריהוט העשוי מעצים חזקים, כמו למשל בטיק הבורמזי, בג'ארה ועוד.
יש לבצע תחזוקה שוטפת אשר תכלול משיחה של הריהוט בשמן מיוחד וכיסויו בלכה אשר תשמור על המראה הבוהק של העץ וכן תמנע מהלחות לחדור פנימה לתוכו. יש לוודא כי הרהיטים עברו תהליך עיבוד מיוחד אשר מאפשר להם לעמד בתנאי מזג האוויר באזור מגוריכם. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון כי ישנם מזיקים מסוימים אשר ניזונים מהעץ ולכן חשוב להזמין פעם בשנה מדבירים אשר יבצעו הדברה עם חומרים מותאמים לריהוט ולגינה. הדברה היא חלק בלתי נפרד מתחזוקה נכונה של העץ.

לסיכום, חשוב להישמע לכללי התחזוקה של יצרן הריהוט. לוודא כי בוחרים עצים אשר עברו תהליך מיוחד של הדברה נגד מזיקים (טרמיטים), עיבוד לעמידה בלחצי מזג האוייר, לשמן את הריהוט בהתאם להוראות יצרן, דבר אשר ימנע דהייה והיווצרות של סדקים ולהשתדל להכניס את הריהוט לחלק הפנימי של המבנה בחורפים הגשומים.

אפשר לעזור?