כל ההיבטים של עיצוב הפנים – טורקיז האוס הבית לעיצוב פנים

עיצוב פנים עוסק בכל העולם הפנימי השייך אל ביתו של האדם.

בשנים האחרונות הפך עיצוב מן הסוג לחלק בלתי נפרד משיפוץ של בית קיים ומרכישת דירה חדשה, בין היתר בשל עלויות נוחות ומגוון אפשרויות ביטוי, אין צורך בתקציב מיוחד עבור עיצוב פנים במידה ופונים אל אנשי המקצוע הנכונים. יתרה על כך, עיצוב לכל ההיבטים של חלל הפנים אפילו עשוי לחסוך כסף: הוא מונע רכישה של רהיטים מיותרים, ממקד מאמצים ומאזן בין האלמנטים השונים.

לא רק בבית

מאז ומעולם היה עיצוב הפנים חלק מעולמם של בני האדם. ישנן עדויות לכך שכבר במצרים העתיקה ובממלכת פרס התעקשו המלכים על עיצוב ארמונם באופן ייחודי, אשר יבטא את הצרכים האישיים שלהם. ניתן גם לראות הבדלים בין עיצובי פנים בתרבויות שונות. בעשורים האחרונים לימודי עיצוב פנים הפכו מבוקשים מתמיד ומדובר באחד המקצועות המתפתחים. יש להבחין בין עיצוב לבין אדריכלות, תחום העל אשר מדגיש את הצורה החיצונית ואת המבנה בלבד. בנוסף, שיטות מתקדמות של עיצוב ניתן ליישם לא רק בבית אלא גם במשרד, במקומות בילוי, במוסדות ציבוריים ועוד.

כיצד בוחרים ריהוט מתאים?

מעצב פנים עוסק בשאלה היכן כדאי להציב את הרהיטים בחדר כך שניתן יהיה לנצל את החלל בצורה מושלמת. התשובה לשאלה זאת היא בתכנון נכון של הדלתות ובבדיקה של כיווני הפתיחה. על המעצב להשאיר מספיק מרחב לטובת מענה על צרכים חברתיים ומשפחתיים, איך להשתמש באביזרים הנכונים כדי להוסיף צבע ועניין. המצב האופטמלי הוא שהמעצב מבין דבר או שניים גם בנושאים הבאים: אדריכלות, עיצוב נוף ומעט פאנג שוואי כדי לדעת לנצל את מבנה הבית במלואו.

מטבח וחדרי רחצה

עיצוב במטבח ובחדרי הרחצה מתמקד בנושא הפרקטי. במידה ומדובר על בית של משפחה עם ילדים קטנים, על העיצוב להכיל מנגנוני ביטחון כגון מדבקות אסתטיות למניעת החלקה, אמצעי חימום או שטיחונים נעימים. במטבח עדיף להשקיע בארונות ובידיות מודרניות או קלאסיות. מעצבי הפנים רואים את התמונה המלאה אך פועלים על פי צרכים ומטרות המוגדרים על ידי הלקוחות. קיימת אפשרות להוסיף חיפוי לקירות  וכך ליצור בידול של חדר אמבטיה והמטבח משאר החללים בבית.

עיצוב החדרים המרכזיים

בסלון ובחדרי השינה מגיע העיצוב לרמה אופטימאלית. ראשית, בסלון קיים בדרך כלל המרחב הגדול ביותר וישנן מינימום הגבלות. שנית, חדרים אלו מייצגים את האופי של בעלי הבית ובהם הם מבלים את רוב זמנם הפנוי. עיצוב פנים של סלון וחדרי שינה כולל בין היתר בחירת תמונות, מיטה זוגית מעוצבת, תאורה, אריחים, מערכות חימום בין אם אלו תנורי גז, רדיאטורים או קמינים הפועלים על סולר להסקה ומערכות ישיבה.

נותנים אופי לחצר

חשוב לנצל את היכולות של המעצבים גם בחצר, בין היתר באמצעות רהיטי ופריטי גן מעוצבים. רהיטים אלו מתאפיינים בעמידות גבוהה, צבעים כהים, אותנטיות, סגנונות רטרו, שימוש בברזל ועץ ולעיתים גם אבנים.

כפי שניתן לראות, עיסוק בתחום מחייב שילוב בין מקצועיות, עדינות ורגישות והעבודה המעשית מאוד מגוונת.

אפשר לעזור?