מגמות בעיצוב חדרי השינה, תמונת מצב 2015

במהלך השנים האחרונות אנחנו עדים לשינויים רבים ומגוונים בכל הנוגע לעולם עיצוב חדרי שינה

מגמות שונות ומפתיעות מחליפות מגמות ישנות, טרנדים חדשים נכנסים ודוחקים הצידה כל מה שהכרנו עד היום.
האמת היא שעולם עיצוב הבית באופן כללי, ועולם חדרי השינה המעוצבים בפרט הינם דינאמיים מאוד וכמעט מדי עונה אנחנו יכולים להבחין בגישות עיצוביות חדשות, שלא נדבר על מיטות ושידות בעיצובים חדשים ויוצאי דופן.

בואו ננסה לבחון כמה מגמות בולטות וחשובות בתחום:

המגמה הראשונה שבולטת לעין במיוחד היא המינימליסטיות – זוגות כבר לא קונים מיטות כבדות כמו בעבר וישנו כיום חיפוש מתמיד אחר מיטה ושידות מינימליסטיות, לא מנופחות, שלא תופסות הרבה נפח וגם לא יוצרות עומס בעין.
המינימליסטיות באה לידי ביטוי גם בעובדה שברוב הבתים החדשים ו/או המשופצים, נהוג לעשות חדר ארונות בנפרד מחדר השינה, ובכך להוציא את ארון הבגדים מהחדר וכך הוא הרבה יותר מרווח ונוח. מגמה זו משתלבת עם הטרנד הירוק – רכישת מיטות ושידות ששומרות על תקן ירוק, תקן של הגנה לסביבה. הדבר מתבטא בריהוט מעצים ממוחזרים, ריהוט שנעשה בייצור ידידותי לסביבה.
כשאנחנו מדברים על עיצוב חדרי שינה, אי אפשר שלא להתייחס לצבע הקירות. בעבר, הצבע הלבן שלט, אחר כך התחלנו ללכת על צבעים מעט יותר "נועזים" ובכל זאת צבעים שמרניים כמו תכלת או בז'. כיום יש הסכמה שגם חדרי שינה יכולים ליהנות מצבעים נועזים, מאדום וכתום דרך כחול וירוק. מומלץ שזה יבוא בצביעה משופשפת, לא לברוח מצבעים בהירים, וזאת כמובן בתנאי שזה מתאים לאווירה שאתם רוצים להקנות לחדר. לגבי הריהוט עצמו, ישנה נטייה ללכת על קווים נקיים וצנועים ופחות על קווים וגוונים צעקניים.

שימו לב, היטב…

לאורך כל תהליך העיצוב מומלץ מאוד לנסות להקפיד ולשים לב היטב למספר נקודות חשובות:
1.לא מומלץ להעמיס יותר מדי – חדרי שינה שמלאים ברהיטים וחפצים או מנגד חדרי שינה קטנים שהריהוט בהם תופס חלק נרחב מהשטח, הם עמוסים מדי בעין אך גם לא נוחים להתנהלות.
2.שילוב, גיוון, שילוב – מומלץ ליצור שילוב בין החפצים והרהיטים השונים בחדר השינה, זה יכול להיות בגוונים, בסוג החומר, ובמאפיינים אחרים. כך יוצרים עיצוב משלים וכולל.
3.תשאירו מקום, ולא בחלום – אתם אף פעם לא יודעים מתי ומה תרצו להוסיף לחדר השינה, אז מומלץ להשאיר מקום לדברים חדשים, במקרה ותרצו להוסיף אותם בבוא העת.
כמו כן שימו לב שציינו שמוטב ליצור שילוב בין החפצים והרהיטים, אך במקביל גם קיימת מגמה מסוימת ונישתית ליצור שילוב לצד שונות – כלומר ליצור בצד אחד שילוב של מיטה ושידה, אך מנגד להציע מספר פריטים שונים. כך נותנים לחדר מראה הרבה יותר מגוון, ויוצרים לו אישיות ייחודית משלו.

אפשר לעזור?