סוגי חלונות לעיצוב הבית

 

נכון להתאים את החלון לחדר שבו הוא מותקן, לכיוון האור והאוויר, לאסתטיקה הכללית בבית וכמובן – לתקציב שעומד לרשותכם.

על מנת להתאים חלונות לבית מומלץ להסתייע בשירותיהם של אדריכל או מעצב פנים. חשוב שהחלון יהיה איכותי ובעיקר בטיחותי, קל וחומר חלונות בחדרי ילדים, שבהם מומלץ להתקין חלון עם מנגנון נעילה יעיל, גם מטעמי ביטחון. חלון כנף לדוגמה, שנפתח רק עד חציו עשוי להתאים.

לחדרי שינה של ילדים ונערים מתבגרים מתאימים חלונות נפתחים לרווחה המאפשרים צפייה בנוף וכניסה מיטבית של אור ואוויר. חלונות כנף עשויים להתאים. בחדרים כגון חדרי מקלחת ושירותים, שבהם החלון משמש בעיקר לאוורור ולא לנוף, מומלץ להתקין חלון קיפ, שניתן לפתוח אותו בפתיחה עילית בלבד, המאפשרת פתיחתו לרווחה ובתוך כך שמירה על פרטיות ואינטימיות.

סוגי חלונות לשימושכם

 

  • כנף על כנף – מדובר בחלונות אשר על מסילותיהם זזים כנף אחרי כנף, כך שניתן לפתוח, הלכה למעשה, רק חצי חלון. פשוט לשימוש, בטיחותי ומומלץ לשימוש בחדרי ילדים.
  • הזזה לכיס – פתיחה וסגירה על גבי מסילות. החלון מוסתר בתוך כיס פנימי מובנה בקיר. ניתן מראש לבנות שני כיסים או להסתפק באחד.
  • על ציר – מדובר בחלונות שניתנים לפתיחה דו כיוונית, כלפי חוץ או פנים, באמצעות ציר המותקן בצד.
  • "גליוטינה"- עם כנף אחת או עם שתיים שנעות מעלה או מטה.
  • קיפ ודריי קיפ. מדובר בחלונות שבאמצעות ידית ניתנות לפתיחה בקצה העליון.

ניתן לבחור סוג שיתאים לחזות המבוקשת – מודרנית, כפרית , היי טקית ועוד. על מנת לשוות לחלון את החזות המבוקשת ניתן להתאים לו סוגי פרופילים שונים כגון אלומיניום, פרופיל בלגי לעיצוב מרשים ודקורטיבי במיוחד, שניתן לעיצוב בעבודת יד על פי הזמנה אישית ייחודית כמו כן תיד אפשר להוסיף לחלון ביתנו וילונות מעוצבים למקרה שנרצה להוסיף צבע או לתת אפשרות הצללה נוספת בבית. סוג נוסף, המשווה לבית נופך כפרי ואווירה פסטורלית הוא חלון עשוי עץ. טכנולוגיית ייצור חדשנית מאפשרת כיום ייצור חלונות עץ איכותיים ועמידים לתקופה ארוכה.

הואיל וחלון אמור להיות לא רק יפה אלא גם איכותי ובטיחותי חשוב לבחור בקפידה את סוג הזכוכית. השוק מציע כיום זכוכיות המקטינות את עצמת חדירתן של קרני השמש ובכך מאפשר לווסת את הטמפרטורה בבית, זגוגיות עשויות מזכוכית מרושתת למניעת התפזרות של שברים, זכוכית מבודדת, עם קישוטים, חלבית אטומה או חצי אטומה ועוד.

מרוצים עד הגג והלאה

 

אם אתם רוצים לייפות ולהדר את הבית ואף להסתייע במקור אנרגיה חינמי – אור השמש – תוכלו לבחור חלונות גג (סקילייט) המגיעים במגוון צורות, גדלים וחומרים, עם מנועים חשמליים לפתיחה ולסגירה קלים ונוחים. סוגים אלו מזכוכית ואלומיניום מרשימים מאוד ומהווים מקור מצוין להארת הבית באור השמש הטבעי ולאוורורו.

בשורה התחתונה: גם החלונות מהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. מוצדק וכדאי להשקיע מחשבה ומשאבים להתקנתם.

אפשר לעזור?