עיצוב בעזרת פרקט עץ

רבות צוין אודות האפשרות הנהדרת של בחירה בפרקטים במקומות כמו הבית והמשרד.

לפרקטים הרבים שיש כיום בשוק, אלמנט עיצובי נעים וזול יחסית המעניק אווירה חמה, נעימה ויוקרתית. עיצובים מתחדשים להם תדיר וכיום מעבר למראה הקלאסי של פרקט עץ חום קיימים סוגים מגוונים יותר.

אחד הסוגים שנראים יותר בשנים האחרונות זה פרקט העץ הלבן. כניסתו באה לאור ביקוש לצבע הלבן הקלאסי גם כשמדובר ברצפה בחלל. לצבע הלבן מקום של כבוד בעולם העיצוב והאופנה ולו ביטוי רב בחללים רבים של בתים ומשרדים. הפרקט הלבן מהווה המשך לאותה העדפה ברורה של רבים לצבע הלבן, כמעניק תחושה של ניקיון, סטייל ועיצוב שניתן להגדירו כשקט.

ניתן להבחין שהצבע הלבן על קירות הבית עדיין שולט כשנע הוא על גווני הלבן, כמו צבע שמנת, אוף וויט ועוד. ההתחדשות וחזרת הלבן כצבע בולט קרתה אחרי שנות ה-70 העליזות. שנים בהן טפטים רבים וצבעוניים כיסו את רב הקירות וקישטו את הבתים וגרמו לריהוט עצמו להיות עז וצבעוני.

את האפשרויות לפרקט לבן ניתן כמובן להשיג במחירים שפויים. חלק רחב של הלקוחות מודע לעלויות של עץ מלא ולרוב בוחר בלמינציה. פרקט למינציה בצבע לבן על גווניו הינו אפשרות שקיימת ללקוחות רבים כאשר הם יכולים להנות במגוון צבעים לבנים שונים: מיושן, מלוכלך, שמנת וכן מבחר רחב של סקלת צבע, זאת באמצעות טכניקות מיוחדות בתחום.

על אף בהירותו של הפרקט הלבן אין הוא קשה לניקיון ותחזוקה לעומת סוגים אחרים. זאת ועוד טקסטורת העץ הינה טבעית ובכך אין היא חלקה ובוהקת והלכלוך עליה לא בולט לעין. מעבר לכך, יש לקחת בחשבון שבמקרים של שחיקה ושריטות יש והדבר יבלוט יותר מאשר בצבעים אחרים. אי לכך, מומלץ לבחור בצבעים הבהירים יותר בחללים בהם קיימת תנועה פחותה יותר כמו חדר השינה. כיום מצויים בשוק חומרים הייעודיים לניקוי פרקטים, כמו מגב מיוחד בעל ראש כותנה ייעודי.

את החשיפה לפרקט לבן על סוגיו יש ותחוו בחנויות הרבות שקיימות כיום בשוק ומאפשרות מגוון צבעים רחב. בעבור רבים החושבים על ריצוף שונה לבית או למשרד פתרון הפרקט יכול להוות עבורם אופציה נוספת שאולי ולא לקחו אותה כאפשרות בהתחלה.

לפני שבוחרים צבע סופי לפרקט, כדאי לקחת בחשבון את ההתאמה העיצובית לשאר הפריטים בחדר. יש להתחשב בארונות, שידות, מיטה, שטיחים (במיוחד אם מדובר בשטיח שאגי) ועוד, על מנת שצבע הפרקט לא יפריע לאפקט העיצובי של חלל החדר.

אפשר לעזור?