גזיבו לגינה בבית – פתרון ההצללה הדקורטיבי והחגיגי

גזיבו לגינה הוא אחד מההתקנים הנחשבים ביותר בחצר הבית לשם הצללתה. ניתן לבחור בין פרגולה רגילה על עמודים עם גג גזיבו מחודד, או במבנה שלם עם קירות אשר ייטמע בחצר שלכם על כלונסאות. המבנה מעוצב בסגנון המזרח הרחוק, ומשווה מראה של סין ופרס העתיקה. הפרגולה מתאימה לבתים מודרניים בעיקרם, ומכילה תשתית עכשווית של עמודים וגג בעל מראה מסורתי של גזיבו.

גזיבו לבית – טיפים חשובים לבחירתו

בחירת גזיבו תלויה במספר פרמטרים חשובים. הראשון שבהם הוא סגנון החצר. לרוב, גזיבואים יתאימו לחצר שאופי העיצוב שלה מודרני ומסוגנן הייטק;. מנגד, הוא עשוי להתאים גם לחצר המבוססת על אלמנטים של חום ולבן בשילוב. כאשר החצר משדרת מודרניזם מלא, עם שימוש מופחת בצבע חום ישנה עדיפות לבחור פרגולת גזיבו ואילו אם מדובר בחצר בעלת נוף מעט יותר עתיק המבוסס על גוונים חומים, דקים ברצפה וכד' – הגזיבו המסורתי הוא שמומלץ יותר.

בחירת יחס הגדלים של הגזיבו

מאד חשוב להתייחס לגודל החצר על מנת לבחור את הגזיבו הסופי שייועד אליה. אם זו חצר קטנה, ישנה עדיפות לבחור גזיבו בעל קירות דקים או עמודים רזים על מנת לשמור על פרספקטיבה ראויה ולהימנע ממיקוד יתר של ההתקן ביחס לשאר מרכיבי החצר. בחצר גדולה ישנה עדיפות לבחור גזיבו עם רכיבים חיצוניים עבים להשלמת העיצוב של המרחב הרחב.

שילוב אלמנטי תאורה בגזיבו

גזיבו אינו מיועד רק לחן. תפקידו הוא גם לשרת אתכם בתוכו ולשמש כהתקן הצללה ובילוי. ככזה, עליכם לדאוג לרכיבי תאורה בתוכו. תאורה לגינה תתאים גם כתאורה בתוך הגזיבו, בטח אם יש בו כורסאות או פינת ישיבה. תאורה לבית באופן כללי, כולל לחצר שלו, מתבססת על עיצובים ביחס לשאר האלמנטים הנמצאים במרחב: צבע, צורה ובמקרה של תאורה חשוב לבדוק גם את עוצמת האור אשר נדרשת בתוך ההתקן. בדרך כלל בהתקן גדול ישנה עדיפות למנורה עוצמתית ובהתקן קטן גם נורה בעלת עוצמה בינונית יכולה להועיל. בחירת התאורה משלימה, למעשה, את אפיונו של הגזיבו ומאפשרת לכם לקבל התקן שתוכלו להשתמש בו גם לעיצוב החצר וגם לבילוי בתוכו מבלי שתרצו לצאת.

 

אפשר לעזור?