החשיבות של שילוב תאורה לבית

מאז ומתמיד שימשה תאורה לבית כרכיב מרכזי בעיצובו. התאורה כיום אינה רק מעוצבת בשל צבע האור שבוקע מההתקן, אלא גם ובעיקר משאלת המראה החיצוני של ההתקן: כיום, עיצוב גופי תאורה זה נושא שנלמד בדיסציפלינות העיצוב השונות במכללות כמו שנקר ו- HIT כנושא נפרד מנושאי עיצוב אחרים, וגם במחלקות העיצוב והפיסול של ארה"ב ואירופה לא מקלים ראש ביצירת גופי תאורה מעוצבים. זוהי דיסציפלינה בתוך הפיסול, וכיום זה לא מתבטא רק במה שקורה בבתי הספר הללו, אלא בעיקר במה שקורה בשוק. בחנויות התאורה הולכות ומתרבות הדוגמאות של רכיבי תאורה מעוצבים, על חשבון רכיבי תאורה רגילים ופשוטים. כמובן שכיום, עם המצאת נורת ה- LED ושיווקה לשימושים ביתיים, יש חשיבות גם לצבע האור, שכבר לא מובן מאליו כצהוב או לבן בלבד, אלא יכול להיות בשלל צבעים המהווים את ספקטרום ה- LED.

תאורה לסלון

בסלון אנו נוהגים להבחין בין 2 סוגי תאורה: תאורה לצורכי הארת החדר ותאורה לצורכי הארת התקנים בתוך החדר. כך, למשל, אם לחדר יש כוננית ספרים מגבס, נהוג להטמיע בה לדים אדומים, כחולים או ירוקים על מנת שגם הבית שלכם יימנה עם אותם בתים מעוצבים בהם גם הפרטים הקטנים הם שנלקחים בחשבון ובכובד ראש. לעומת זאת אם הסלון שלכם הוא אולם ללא התקני אחסון תצטרכו התקן תאורה מרכזי שישליך על החדר כולו ויגרום לו להיות זוהר מאור יקרות. תאורה לבית מסוג כזה צריכה להתבסס על גופי תאורה ונורות גדולות ככל שהחדר עצמו גדול ורחב יריעה וככל שהוא רחוק יותר מקבלת אור שמש טבעי.

תאורה לפינת האוכל

פינות אוכל מעוצבות מתבססות אף הן על תאורה לבית, אולם כאן צריך לנקוט משנה זהירות. רוב שולחנות האוכל והכסאות הנלווים נחשבים גבוהים ביחס לרכיבי הישיבה המקבילים של הסלון, ולכן חשוב לקנות רכיבי תאורה לבית שלא יסנוורו אלא ישמשו בדיוק למה שצריך. במקרה כזה אנו ממליצים על לדים לתקרה: הם גם בטוחים למגע, גם ללא כוויות, וגם לא מסנוורים. ישנם לדים להטמעה גם בקירות ולא בתקרה מה שממזער מגע ישיר של העיניים שלכם עם האור בזמן שתשבו מסובין מסביב לשולחן.

אפשר לעזור?