הכן גינתך או מרפסתך לקיץ – part 2

אנחנו ממשיכים את הסיור הווירטואלי בגינה שלנו. למי שלא עוקב, הנה תקציר הפרק הקודם: גינה לנו, גינה לנו, גינה חביבה. בהתאם למסורת, הכנו גינתנו לקיץ. ומה זה אומר בטורקיז האוס? הבאנו המון המון פריטים נהדרים לגינה, למרפסת ולחצר. בשבוע שעבר התחלנו את הסיור בגינה בסימן ברזל ובזרוע נטויה. שיתפנו את החיבה המיוחדת שלנו לגזיבו, הצגנו ריהוט גן מברזל צעיר וצבעוני וספסלים, שולחנות וכיסאות ברזל בסגנון אירופאיקולוניאלי, פרטיי וינטאג׳ ייחודיים.

IMG_9594

השבוע אנחנו נשארים בגינה ומפנים את תשומת ליבנו לשאר חומרי הגלם: אבן, שיש, עץ ואי אפשר בלי כמה שולחנות פסיפס צבעוניים. האמת, נתחיל עם שולחנות הפסיפסצבעוניים, עליזים, תמיד אופנתיים. אנחנו מציעים שירות מיוחד לרוכשים: אנחנו נצבע עבורכם את בסיס השולחן בכול צבע שתחפצו בו. כך תוכלו להתאים את השולחן לסביבה שבה הוא ישכון, שירגיש בבית.

blue-tablesetup

מזרקה תשמח לבב אנוש

באגף האבן יש לנו כמה פריטים מנצחים וכאן יסלחו לנו אנשי המרפסות, אך היריעה שלכם סביר להניח שצרה מלהכיל את פריטי האבן. נתחיל עם פריט שמעטר גינות באירופה כמו במזרח התיכון, נמצא בבתי חמולות כמו בארמונות מלוכה. המזרקה.

IMG_3866

היש מראה מלבב יותר ביום שמש ממים זורמים? היש צליל נעים יותר מפכפוך המים? אם למים היה ריח, אנחנו בטוחים שהיינו שואפים מלוא הריאות בהנאה אין קץ.

fountain23

מזרקות האבן שלנו מתהדרות בפיתוחי אבן מרשימים. שבוע שעבר התפעלנו ממלאכת המחשבת של נפחי הברזל בעיטורי הספסלים הזוגיים, וכעת נוריד את הכובע בפני סתתי האבן. מזרקה היא פריט אחד שבכוחו לרומם גינה שלמה, להוסיף לה נופח קסום, ניחוחות של ׳לפני שנים רבות, בארץ רחוקה׳

89689738176597f0d351f6a2a811ae37

אין צורך לציין שהמזרקות עובדות בסירקולציה, כך שאין כאן בזבוז משווע של מים. ואנחנו נסייע לכם בתהליך ההתקנה. שני סוגי מזרקות ישנןמזרקות עומדות, ומזרקות צמודות קיר.

ויהי אבן ויהי שיש, גינה אחת

שני פריטי אבן מרשימים נוספים מצאו את דרכם לגינה שלנו: אבני ריחיים ומובילי שמן. במקרה הזה אנחנו חייבים להודות, הגודל כן קובע. אי אפשר שלא להתפעל מהעוצמה של הפריטים העצומים האלה. צריך לראות ב-live בשביל להבין באמת.

IMG_7773

בן דודו המעודן של האבן, השיש, גם מקומו לא נפקד מגינתנו. דמיינו בנפשכם לוטוס אסיאתי מרהיב עשוי שיש, אוצר בתוכו מים רדודים ובתוכם צפים להם פרחים צבעוניים קטנים; אם זה לא מחזיר אתכם לסצנה זו או אחרת של ׳אנה ומלך סיאם׳, אזאז חבל.

IMG_5049

את אגף החוצבים בהר נסיים עם משרביות. למי שלא זכה בעונג, משרביות הן מחיצות נושמות המאפשרות מעבר של אור ואויר בין חלקי הבית השונים, ובין הבית לבחוץ. מקורן במדינות ערב והן נולדו מצורך אמיתי עקב הבנייה הצפופה. כיום, אצלנו, הן משמשות לקוחות רבים על מנת להאיר חללים טעוניאור בתוך הבית וכפריט עיצובי. בגינה הן יכולות לשמש כמחיצות לאאטומות, או לעיטור קירות הבית החיצוניים.

משרביות-פרוק

מנהרות דרום אמריקה לשווקי הלבנט

אז היה לנו ברזל והיה לנו אבן, מה נשאר? עץ כמובן. לא פתחנו משתלה, אבל מי שמכיר אותנו מכיר את החיבה שלנו לעץ כחומר גלם. הוא עמוק, הוא חם והוא יכול להפוך את עורו ואופיו על פי הטיפול בו.

מה הדבר הראשון שעולה לכם בראש שאתם שומעים את המילה ׳אמזון׳? אם עניתם ׳אתר המכירות הגדול בעולם׳, תדלגו לפסקה הבאה. אך אם עניתם ׳הנהר הכי מטריף בעולם שחוצה את יבשת דרום אמריקה׳ אז הפריט הבא הוא בשבילכם.

1

קנו. אותה סירת עץ שמקורה כמעט בשחר ההיסטוריה (לא צחוקשרידי הקנו המוקדמים ביותר נמצאו באזור הולנד דווקא, וההערכה אומרת שהם מ-7600 לפני הספירה) ועדיין נעשה בה שימוש נרחב על ידי שבטים שחיים לאורך נהרות, במיוחד בדרום אמריקה. אפשר לעצום עיניים ולדמיין את אנשי המאיה או שבט האצטקים מורחים איפור כבד ומקשטים עצמם לקראת הקרב, ואז קופצים לקנו ושועטים קדימה בקריאות מלחמה מקפיאות דם. או לא. אפשר גם להשתמש בקנו בתור האדנית הכי מגניבה בארץ.

9

IMG_0993

יש לנו גם את עגלת הירקות המקורית הזאת. פיסת היסטוריה. פיסה קטנה, פרטית, של סוחר ירקות צנוע שמילא אותה יום יום סלי ירקות ופירות וצעד לצד סוסתו המזדקנת לשוק שבמרכז הכפר. היסטוריה היא לא מספר אירועים מכוננים בודדים אלא פסיפס אינסופי של סיפורים והתרחשויות יומיומיות, טריוויאליות, כביכול חסרות חשיבות אך למעשה דוחפות קדימה את גלגלי הזמן, ממש כמו אותו סוחר ירקות שדוחף את העגלה מאחור בעליה בשביל לעזור לסוסה.

IMG_2617

מה נאמר ומה נוסיף? שיהיה לכולנו קיץ נפלא, קיץ של אויר פתוח ורוח מדי פעם, קיץ של לשבת בחוץ.

אפשר לעזור?