המדריך המלא לתכנון בתים מעוצבים

מאז ומתמיד היוו בתים מעוצבים מטרת העל של כל דייר שקנה נכס משלו, וזאת בשונה משוכרי דירות שגרים במבנה ארעי. יחד עם זאת, בשל התפתחות שוק השכירות על חשבון שוק הדיור לקנייה, הטרנד לעצב בתים שכורים כבר צובר תאוצה, ככל שהדברים בסמכותו של הדייר המחזיק. במקרים אלו מקובל, למשל, לעטוף נורות בסלון באהילים מעוצבים, ולבצע עבודות נוספות שלא דורשות חציבות, הבקעת קירות וכיוצא באלה. לכן, הכנו לכן מדריך עם מספר צעדים פשוטים מאד לעיצוב כל בית, בין אם הוא שלכם ובין אם הוא שכור.

בדקו מה אתם יכולים לשפר בתאורה הביתית

תאורה לבית היא אחד מהנושאים המרכזיים שבתכנון בתים מעוצבים. נשאלת השאלה מה רמת ההשקעה שלכם, ולא מדובר רק בהשקעה כספית, אלא גם בהשקעה פיזית שתידרש מכם בעתיד. למשל, מי שלא מעוניין להשקיע בכלל במאמץ פיזי תמיד יכול לקנות אהיל בד על בסיס מתכתי, ולהלביש על נורת הליבון שלו. מי שכן מעוניין להשקיע מעט יכול להחליף את נורת הליבון בנורת לד מעוצבת, מה שמצריך קידוח בתקרה וקריאה לחשמלאי מוסמך שיחבר את הבננות אליה. אם לקחתם על עצמכם פרויקט מסוג כזה ניתן להטמיע גופי תאורה לבית מפוסלים ודקורטיביים ובכך לשפר מאד את העיצוב הביתי.

עבו ככל יכולתכם את חדרי השירות והחדרים הציבוריים בבית: סלונים, פינות אוכל מעוצבות וכד'

דווקא משום כך שאלו לא חדרי המגורים שלכם, אלא חדרים שאתם חולקים עם אנשים נוספים, הם צריכים להיות הכי מדוגמים בבית. פינות אוכל מעוצבות זה MUST בכל בית מעוצב. גם חדר אמבטיה ומטבח צריכים להיות מוגשים לדייר כשהם מעוצבים היטב, וכמוהם גם מחסנים ביתיים וחדרי ארונות. בחדרים אלה יש לשקול, למשל, הצבת מדפים ומזנונים מעוצבים, והחלפת השולחנות והכסאות בריהוט דקורטיבי מחנות רהיטים המספקת אותם חדשים לחלוטין.

בדקו מה ניתן להשלים בתחום האחסון

לא כל דייר פוגע "בול" כשהוא נכנס לבית אליו תכנן, וברוב המקרים יש מעט מדי ארונות ומזנונים. ברם, על ייאוש. בדיוק בשביל זה ישנן שידות מעוצבות אשר אין צורך בקידוחן וחציבתן על מנת שהמקומות שאתם גרים בהם יהיו בתים מעוצבים. שידות אלה ניתנות להנחה על הרצפה, וישנן אפילו שידות מרחפות המגיעות עם זרועות שקופות ובכך הן מדמות הימצאות באוויר.

אפשר לעזור?