מקבץ טיפים מהותיים לתכנון פינות אוכל מעוצבות

בית ללא פינת אוכל מעוצבת אינו בית מוכן. פינת האוכל היא אולי החדר החשוב ביותר לעיצוב בבית, משום שפועל היא לא משמשת רק לאכילה, אלא גם לכינון ישיבות משפחה, לכינון ישיבות עם החברים לעבודה, ולבילוי בחיק המשפחה המורחבת/המצומצמת. פינות אוכל מעוצבות חייבות להיות בביתכם, נקודה. נשאלת, כעת, השאלה כיצד עושים זאת נכון, ולמען האמת התשובה היא שאין כאן נכון ולא נכון, משום שעיצוב אינו מדע מדויק. אבל, בעת עריכת ניסוי ותהייה מול מחשבו של האדריכל או בחנות המעצבים, כן הצלחנו למצוא כמה טיפים שמונעים טרגדיות עיצוביות אשר נחלו לא מעט דיירים בישראל.

תכנון צורת הרהיטים מאד קריטי: שימו לב לשיבוץ המומלץ

בשונה מהדעה הרווחת, לפיה רק הצבע של הדוממים בפינת האוכל חשוב, האמת הטהורה היא שלצבע יש משמעות מכרעת והיא נקבעת על פי הצבע וכוונות העיצוב שלכם. אם, למשל, יש לכם בית מרוהט עץ אבל תכננתם שהוא יעוצב בסגנון בורגני ולא כפרי, בחירת שולחן עגול נפתח תהיה טעות פטלית! שולחנות עגולים הם אולי הסממן הכי מובהק לבית הכפרי, משום שעיצובים בורגניים, על טהרת האורבניזציה, הם קודם כל מרובעים ומלבנים: החל ממשקוף הדלת ועד אחרון השולחנות השבלוניות צועקת וזועקת, ולכן מי שמתכנן בית בורגני חייב להסתמך כמה שיותר על צורות אלה. לעומת זאת, בבית עם ריהוט עץ כפרי שולחן עגול נפתח תהיה בחירה נכונה.

תאורה מעוצבת בישראל כבר איננה מותרות: קחו אותה ברצינות הנדרשת

נגמרו הימים בהם החשמלאי קדח תשתית לנורת ליבון ללא עיצוב. בבתים החדשים, כולל בבתים שקבלנים בונים בפרויקטי ענק, גופי תאורה לבית הם חלק מהנוף, ולמעשה הם עובדה מוגמרת. פינות אוכל מעוצבות חייבות להכיל גופי תאורה לבית שפיסול העיצוב שלהם ייקבע גם על פי צבעי החדר, וגם על פי צורות הרהיטים. למשל מעל שולחן עגול נפתח, אך טבעי שיהיה גוף תאורה עגול שכביכול חסום בתוכו.

אל תסתפקו בארונות שקניתם בעת בניית הבית. כעת כשמיקמתם את התכולה זה זמן טוב להוסיף

פינות אוכל מעוצבות הן מהחדרים היותר עמוסים בציוד. תמיד יקנו לכם עוד סט של סכו"ם מהודר, או עוד ואזה יפה מחרסינה, במיוחד בעת קניית הבית בחנוכת הבית. הציוד פשוט ייערם בפינת האוכל ללא מענה. מומלץ להיות ערוכים לכך ולספק לפינת האוכל שלכם שידות ומדפים בודדים כתוספת לציוד העודף. כמובן שיש לבחור אותם כך שיתאימו לאותן פינות אוכל מעוצבות ספציפיות על פי הכללים שלמדתם כעת בבחירת הריהוט והתאורה.

 

אפשר לעזור?