רכישת תאורה לבית – שאלות ותשובות על נושאים מרכזיים

כאשר אתם מחליטים לרכוש תאורה לבית, רצוי לשים לב לכמה פרטים חשובים שעלולים לחמוק מעיניכם בעת הרכישה. כמו כן יתכן ששאלות יצוצו עוד טרם הרכישה. בדיוק לשם כך ריכזנו כמה מהשאלות החשובות ואת התשובות עליהן. מה סוג התאורה המתאים? מה לגבי עיצוב? באיזה בית עסק לבחור? מה חשיבות המיקום? על כל אלה ועוד נשתדל לענות בהרחבה בשאלות ותשובות הבאות.

מה סוג התאורה שאתם מחפשים?

סוג התאורה צריכה להתאים לעיצוב הכללי של הבית. אחרת – התוצאה נראית רע, חוסר ההתמה ניכר ולא משנה כמה עיצוב גופי התאורה מוצלח. אם עיצוב הבית עצמו הוא עיצוב כפרי, בחרו בעיצוב מנורות תואם. יש כיום שלל גופי תאורה לבית ובמבחר שיש תוכלו למצוא בקלות את מה שאתם מחפשים (בתנאי שבחרתם בבית עסק המציע מגוון רחב של אפשרויות). אפשר גם להתאים גופי תאורה שונים למקומות שונים בבית. תאורה לסלון יכולה להיות שונה מתאורה למטבח והדבר לא יפגום בפן העיצובי כל עוד התאורה תואמת את החדר בו היא נמצאת.

באיזה בית עסק להתעניין? ממי כדאי לרכוש?

כאמור קודם, תאורה לבית תמיד כדאי לרכוש מבית עסק המציע מגוון רחב של אפשרויות. בנוסף, רצוי שזה יהיה עסק העוסק בתחום העיצוב ולא רק בתאורה (למשל ריהוט, מוצרי גן, כיורים, אמבטיות וכו'). חברה שמתמחה בתחום העיצוב תוכל לתת לכם מענה טוב יותר מבחינה זו, משום שהיא בדרך כלל תהיה חברה שמתייעצת עם מעצבי פנים מומחים שזה תחום עיסוקם. חברה כזו תוכל גם להפנות אתכם למעצבי פנים שיוכלו להגיע לביתכם כדי לבחון את האפשרויות הנכונות ביותר עבורכם מבחינה עיצובית.

מה לגבי האור עצמו? איך להתאימו לבית?

לגבי הסלון – רצוי בדרך כלל לשקול אפשרות של סט מנורות – אחת מרכזית (עליונה) וכמה נורות קטנות יותר מסביב מאותו דגם עיצובי (אך בעוצמת הארה שונה כמובן). אפשר גם לחשוב על אפשרות של מנורה אחת מרכזית וכמה נורות קיר חלשות שלא יתפסו מקום במרחב הבית. לגבי פינת גן, מאוד מקובל כיום (וגם יפה) ללכת על אפשרות של תאורה עם עיצוב ישן (בסגנון מנורות הרחוב של לפני כמה עשורים..) זה מעניק לגן אווירה מרגיעה וכפרית. כמובן שהדבר תלוי מאד בסוג החדר ובסוג העיצוב שלו, כל בית ומה שמתאים לו.

 

אפשר לעזור?