שאלות ותשובות על תכנון בתים מעוצבים

אם גם אתם סבורים כי בתים מעוצבים ישפרו את האווירה בבית ויפיחו בו רוח חדשה, מאמר זה הנו בשבילכם. כאן תוכלו ללמוד, באמצעות מקבץ קצר של שאלות ותשובות כיצד מעצבים בתים. את הבית נהוג לחלק ל- 3: חדרי ייצוג (הסלון ופינת האוכל), חדרי שירות (שירותים, שירותי אורחים, מקלחת ומטבח) וחדרי מגורים (חדרי הורים וחדרי שינה לילדים). במקבץ שלפניכם תוכלו ללמוד כיצד לתכנן בתים מעוצבים באחריות ובאיכות חסרת פשרות.

על מה חשוב לשים דגש בתחום חדרי האורחים?

חדרי האורחים מבוססים על ריהוט בוטיק עבור בתים מעוצבים. ייתכן כי יהיה זה ריהוט רטרו בעיצוב חדשני, או ריהוט וינטאג' בעיצוב עתיק על טהרת הצבעים החומים. כך או כך, חשוב מאד להיות עקביים ולבחור בצורות ובצבעים דומים אלו לאלו על מנת שתתגבש בסלון וגם בפינת האוכל נוסחה אחידה. באשר לתאורה, מאד מומלץ לבחור אותה באמצעות הדמיית מחשב כדי לספק לעצמכם מתאם טוב לחדרים שעיביתם בריהוט. תאורה לבית באופן כללי, ובפרט תאורה לסלון, ניתנת לאיתור באמצעות הדמיות מחשב פשוטות של חנויות למוצרי בתים מעוצבים.

מהן המלצותיכם לגבי חדרי השירות כשמתכננים את עיצובם?

מאד חשוב לשים דגש על האופן בו הם משולבים בחדרים. אם החדרים קטנים, יש להימנע מבחירת אריחי שיש גדולים, ולהיפך. כך גם כשמתכננים את האמבטיות, הכיורים, התנורים, תנורי הגז, וכד'. יש להיות עקביים ביחס לגודל החדר, ולא לבחור מוצרים שיבלטו בחדר קטן או שיהיו קטנים ועמומים מדי בחדר גדול. בתים מעוצבים מתבססים על עקביות גם בתחום תאורת חדרי השירות. תאורה לבית המשרתת אותם צריכה להיות בעלת התקן הגנה מפלסטיק, או חומר מבודד אחר, על מנת להגן על המעגלים החשמליים של הרכיבים מפני רטיבות.

כיצד תעצבו חדרי מגורים ושינה?

חדרים מסוגים אלו מעוצבים על בסיס תבניות דקורטיביות קבועות המאפיינות בתים מעוצבים. ניתן לבחור בין עיצוב רטרו מודרני חדש, לבין עיצוב וינטאג' של פעם. ההבדל מתבטא בעיקר בצבעים, לבן לעומת חום בהתאמה, אבל לא רק. הצורה בעיצוב הרטרו המודרני תתבסס בדרך כלל על תנועה חלקה, בעוד שבעיצוב וינטאג' חום כל משטח יהיה מחוספס ומגולף בנוסח התקופות הקלאסיות של המאות הקודמות.

אפשר לעזור?