איך לעצב את המטבח

תכנון מטבח טוב משקף את אורח החיים שלכם, בין אם אתם משפחות עם ילדים, רווקים, זוג פנסיונרים וכיוצא בזה

התכנון מתחילתו ועד סופו צריך לשקף את השימושים השונים שמאפיינים אתכם ואת אורח החיים שלכם. לפעמים המטבח משמש לישיבות משפחתיות, שיחות על כוס קפה, ולפעמים מדובר בחדר נוח להכנת שיעורי בית לילדים. אם אתם רווקים ייתכן ואתם מחממים ארוחות במיקרו ותו לא, או שאולי אתם בשלנים רציניים שאוהבים מרחב, מגוון של כלים ואביזרים שישרת אתכם בהישג יד.

בעיות שעשויות להיווצר בעיצוב המטבח קשורות רבות לאופן ההשתלבות של המטבח עם עיצוב הפנים של הבית. במידה והמרחב בו אתם חיים קטן, דבר הנפוץ לאורח החיים של רווקים למשל, אז עיצוב הפנים של הבית בכללותו יהיה אתגר מורכב יותר. בגדול, המגמה תמיד תהיה יצירת מרחב הרמוני בעל זרימה אנרגטית נכונה וקומפוזיציה נכונה. אלו הם מושגים הקשורים לעולם העיצוב ואפילו האמנות אך כדאי לכם להכיר אותם.

כיצד לשלב את שולחן המטבח כך שלא ירגיש 'תקוע'?

היכן להניח את התנור מיקרוגל כיריים?

לכל בית הנקודות הבעייתיות שלו. יש בתים שהמרחב קטן מדי ויש שהמרחב גדול מדי. המטרה של עיצוב הבית הוא להשרות את האוירה הנכונה והמתאימה לאופי שלנו.

הנה מספר שאלות שיעזרו לכם בתכנון המטבח:

– מה השימוש הכי נפוץ שלכם במטבח? שיחות קפה, בישול, חימום ארוחות במיקרו בתנור..

– אם אתם מבשלים, באיזו תדירות?

– מה מפריע לכם כרגע במטבח? חוסר המרחב, צפיפות, חוסר נגישות.

כמובן שעד עכשיו עברנו על הדברים הבסיסיים. יש העדפות שהן משרתות צרכים מיוחדים כגון פח מחזור אורגני, פינת סכיני חיתוך, משטח עבודה מיוחד. מגוון הצרכים יכול להתרחב אך עם זאת עדיין מרבית האנשים נוטים להתלונן על חוסר מקום ומרחב, חוסר נוחות, מטבח שתמיד מרגיש מלוכלך ועוד.

פינת האוכל במטבח

לפינת האוכל תפקיד משמעותי בעיצוב ותכנון המטבח שלנו. ישנן העדפות שונות לגבי אופן העיצוב של פינות האוכל. ישנן פינות אוכל עגולות, מרובעות, יוקרתיות מעץ מלא או בעיצוב אישי. כל אחת וסגנונה. לרוב יש נטיה להעדפה של פינות אוכל יוקרתיות מעץ, מאחר וזה משרה אוירה כפרית, ביתית וחמימה, משהו שתמיד נעים לחזור אליו בערב אחרי יום עבודה ארוך.

כדי לעצב פינת אוכל כפרית מוטב כאמור לבחור אחת מעץ מלא אך זו בדרך כלל עולה יותר. רבים סבורים כי המחיר בהחלט שווה את זה מאחר ומדובר במוצר שמחזיק מעמד שנים ולרוב הוא זה שבעצם עושה את כל המטבח שלנו.

אפשר לעזור?