בחירת גופי תאורה לחדרי הבית

בחירת גופי תאורה לבית היא חלק הכרחי בתכנון עיצובו או חידושו של חלל אחד בבית, או בכולו. במאמר זה נעזור לכם לתכנן ולהתאים את אביזרי התאורה, על פי החדרים השונים, בהתאם לצרכיכם

בכניסה

הכנסת גוף תאורה לאזור הכניסה הוא רעיון מומלץ ביותר. בזכות תאורה בכניסה הבית נראה מזמין יותר והכניסה לבית חשוך נעשית קלה יותר, בזכות המתג הקרוב. להארת אזור זה תוכלו להשתמש בנברשת קטנה ונעימה, או מנורה גדולה ויפה.

כניסה מוארת הביה
כניסה מוארת הביתה

בסלון

זהו החדר המאתגר ביותר מבחינת התאורה: מחד, זהו החדר הגדול והיפה ביותר בבית ואיתו באים האורחים במגע, מאידך זהו גם החדר בו משתמשים בני הבית כדאי להרגע בצוותא, לפני הלינה בחדרים נפרדים. מומלץ לשלב בסלון מספר גופי תאורה גדולים, כגון נברשות או גופי תאורה אחרים מרובי נורות, לצד מנורות קיר או רצפה קטנות יותר שיספקו אור חם ועדין יותר בעת הצורך. כדאי מאוד לחשוב על ספוטים שיכולים לשמש כאור זעיר בשעות הלילה או בזמן צפייה בטלוויזיה. גם תאורת דימר יכולה להיות שימושית מאוד בסלון הבית.

הסלון: החדר המאתגר ביותר מבחינת תאורה
הסלון: החדר המאתגר ביותר מבחינת תאורה

פינת אוכל

ככלל, קל מאוד להאיר את פינת האוכל מפני שבמרכזה נמצא השולחן. פשוט האירו את השולחן מלמעלה באמצעות גוף תאורה בינוני בגודלו, בעל מראה נעים המשלים את הארוחה.

ארוחה משפחתית מוארת ונעימה
ארוחה משפחתית מוארת ונעימה

המטבח

את המטבח כדאי להאיר באמצעות מספר אביזרי תאורה מכיוון שאת כל המשטחים צריך להאיר באופן רצוף וברור כדי שמלאכת הבישול (והניקיון) תהיה קלה, נעימה ובטיחותית. תוכלו להציב כמה גופי תאורה קטנים הפונים למספר כיוונים להארת כל החלל ובדגש על אזורי עבודה החשובים לכם, למשל האי שבמרכז.

הקפידו על תאורה רציפה ומאוזנת
במטבח הקפידו על תאורה רציפה ומאוזנת

חדרי השינה

מומלץ להתקין נורות חמות בחדר השינה כיוון שהן מרגיעות ומזמינות לשינה. התקינו גוף תאורה אחד בתקרת החדר והוסיפו לו מנורות לילה שהן שימושיות ביותר, לקריאה וליצירת אווירה רומנטית.

שירותים ואמבט

הקפידו להאיר את המראה שבחדר האמבט כהלכה, נורות קטנות מעל או מצדי המראה נחוצים לשגרת טיפוח יומית. אל תזניחו את חדר האמבט וחדרי השירותים, אנחנו מבלים בהם לא מעט זמן! התקינו גם בהם תאורה בהירה אך נעימה, לתחושת ניקיון ונועם.

תחושת נקיון בחדר השירותים
תחושת נקיון בחדר השירותים

חדר עבודה

הקפידו על סביבת עבודה מוארת, השתמשו בגוף תאורה המפזר את האור ככל הניתן והתקינו בו נורות לבנות. לעובדים מול מחשב כדאי להתקין מנורה מעל עמדת העבודה, אשר תקל על העניינים מסנוור ומאמץ יתר. המנעו מנורות חשופות או תאורת ספוט אשר תשתקף במסך המחשב ותפריע לעבודה.

אפשר לעזור?