מה צריך לדעת בעת בחירת כיור למטבח?

הכיור הוא אביזר חשוב ביותר במטבח ולכן, בחירת הכיור הנכון מצריכה בדיקה מוקפדת, רצוי שזה יתאים לעיצוב ולסגנון של המטבח.

בבואנו לבחור את הכיור הנכון חשוב לבדוק את כל הפרמטרים כגון: הגודל והצורה, החומר שממנו הכיור עשוי, ההתקנה שלו וחשוב לא פחות, הניקוז, על מנת שהתפקוד במטבח יהיה קל ויעיל ובכך גם תוכלו לשמור על הניקיון.

כיור המטבח אחד הכלים שמתפקדים באופן שותף במטבח, חשוב ביותר שהכיור יהיה עשוי מחומרים טובים ועמידים היות והוא משמש לשטיפת הכלים, הרבה מים ולכלוך עוברים דרכו, סירים עשויים לשרוט אותו וכמובן שזה חשוב גם שיהיה עמיד לחום ולקור ולחומרי הניקוי החזקים כגון: אקונומיקה, מסירי שומנים למינהם ועוד.

מאפייני הכיור

הגודל והצורה: בדרך כלל כיורי המטבח הם מרובעים או מלבנים על מנת שיוכלו להכיל כמה שיותר כלים קטנים וגדולים, כמו כן חשוב שהכיור יהיה מתאים בגודלו לארון שמתחתיו על מנת שיהיה מספיק מקום לצנרת הביוב ולעיתים גם לחיבור מסנני מים למינהם וחיבור למדיח כלים.

החומר: ישנם בשוק מגוון רחב של חומרים שמהם עשויים הכיורים כגון נירוסטה, חרס או חומרים פלסטיים אחרים. הכיור יכול להיות עשוי מחרס מה שהיה מקובל בעבר, חומר שהוא אמנם חזק, אך לעיתים נשרט בקלות וגם עלול להישבר. צבעו בדרך כלל לבן. נירוסטה גם זו אפשרות, היות והיא נחשבת לחומר חזק ביותר, אמנם לעיתים אם אינה מסוג מעולה, היא יכולה לקבל עיוותים ולהישחק. חומר נוסף ומאוד פופולארי שנכנס לשוק לאחרונה לקטגוריית עיצוב מטבחים הינו הקריסטדור, חומר חזק ועמיד עשוי מקווארץ וגרניט. חומר הומוגני עמיד לזעזועים בתנאי שטח קשים, אנטי בקטריאלי וקל לניקוי. מגיע בגוונים שונים ומומלץ ביותר.

התקנה: ישנם מספר סוגי התקנות לכיור המטבח. בדרך כלל ההתקנה תהיה תחתונה (מתחת לשיש) או התקנה שטוחה (בגובה השיש) שמתחבר בקו אפס למשטח ומאפשר נקיון קל ופשוט. ברז המטבח יכול להיות מחובר לקיר או על משטח הכיור או השיש מה שנקרא ברז פרח.

ניקוז: בכיור ממוקם חור ניקוז בחלקו התחתון ובפתחו מסננת שמסננת את הלכלוך והפסולת שלא תכנס לצנרת הביוב ותסתום אותו. ישנם כיורים שבהם חור ניקוז נוסף עליון, אשר ישמש לניקוז במקרה של סתימה בחור הראשי, על מנת למנוע הצפה וגלישת מים מעל פני שטח הכיור.

תכנון מחושב לכיור במטבח

עיצוב מטבחים חשוב עד מאוד שיהיה פרקטי ונוח לעבודה וכמובן ישקף את אופי הבית כולו. כמו כן היות והמטבח הוא אזור שלא כל יום אנחנו יכולים לשנות את מראהו והיחידות בו הן קבועות, שלא לדבר על המחיר שהוא עולה, יש צורך להשקיע מחשבה רבה בתכנונו, ואביזריו צריכים להיות באיכות גבוהה כך שיחזיקו במרוצת השנים. למטבח פונקציות רבות של בישול, הכנת הארוחות בכל שעות היממה לכל המשפחה, נקיון יום יומי של כלים וכמובן איחסון, לכן חשוב שרמת החומרים בהם נשתמש בעיצוב המטבח יהיו עמידים.

אפשר לעזור?