בחירת אנשי מקצוע לעיצוב הבית

תמיד כשמתוכנן שיפוץ מורכב בבית נשאלת השאלה האם נתכן לבד או שניקח איש מקצוע?

כשמתכננים שיפוץ משמעותי בבית, כדאי לשקול בחיוב להיוועץ עם אנשי מקצוע כמו, מעצבי פנים או אדריכלים, שמלווים את הפרויקט ועומדים מאחורי תכנון נכון של חלל הבית, תוך ניצול מקסימאלי של השטח, בהתאם לצרכי הדיירים בו. בנוסף ליכולתם למנוע טעויות תכנוניות חובבניות, במרבית המקרים, בעלי המקצוע זוכים להנחות ברכישת חומרי הגלם, ויוכלו לכוון לגבי רכישת הפריטים הרלוונטיים ביותר תוך כדי חיסכון בהוצאות מיותרות. להלן מספר דגשים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת איש המקצוע המתאים ביותר לעיצוב הבית:

התרשמות מקצועית ואישית

על מנת לבצע סינון ראשוני של אנשי מקצוע, כדאי להתמקד בכאלו שקיבלתם המלצות לגביהם, מלקוחות שהתנסו באופן ישיר משירותיהם או שהינם בעלי מוניטין בשוק. לגבי הנבחרים כדאי להתרשם מסגנון העיצוב המאפיין את עבודתם, זאת ניתן לעשות בהסתכלות על אתר הבית שלהם. אתר שכזה, המהווה כרטיס ביקור יעיל, קיים לחלק גדול מאנשי המקצוע, במיוחד כשמדובר במשרדי אדריכלות ועיצוב פנים. באתרים אלו ניתן להתרשם מגלריית תמונות שמציגות פרויקטים שנעשו בעבר ואשר נמצאים בעבודה כיום. מהר מאוד ניתן להבחין בקו העיצוב המנחה סגנון עבודה, בין אם מדובר בקו עיצוב נקי, סגנון עכשווי ומודרני, הייטקי או כפרי.

התרשמות מבוססת ומשקפת יותר היא באמצעות ביקור באחד המבנים שאיש המקצוע אחראי על עיצובם. לצד התרשמות מהסוג, חשוב לקיים פגישה פנים אל פנים המהווה הזדמנות לבחון את מידת הכימיה האישית ואת היכולת לגלות פתיחות מול איש המקצוע, לשתף ולחלוק התלבטויות וחששות שסביר להניח שיעלו לאורך כל שלבי הפרויקט. על מנת שאכן תתאפשר כימיה מהסוג, חשוב שאיש המקצוע יפגין סבלנות ויחסי אנוש שיהוו בסיס איתן לעבודה משותפת חיובית ופורייה.

אדריכל, מעצב או מה שביניהם

בחלק מהמקרים כדאי להיעזר במעצב פנים שיענה על הצרכים, במקרה ומדובר בעיצוב פנים בבית מאחר ובאחריותו לייצר תכניות עבודה מפורטות, לייעץ בכל הקשור לבחירת החומרים, החל מהחיפויים ועד ריהוט חדש ופריטים משלימים כמו טפטים, שטיחים ועוד. בשורה התחתונה – להתאים את הבית לצרכים, לנוחיות ולטעם האישי של המתגוררים בו.

עם זאת, במקרה ומדובר בתכנון השלד או שינויים משמעותיים במבנה הבית, כמו למשל שינוי במיקום הקירות והפתחים ויש צורך בהגשת בקשות להיתרי בנייה מיוחדים, לא יהיה תחליף לאדריכל ( ארכיטקט ). איש מקצוע זה הינו בעל הסמכות להגיש בקשות בירוקרטיות ולייצג את הלקוחות מול הרשויות. לשילוב אולטימטיבי של ההתמחויות הנדרשות מאיש המקצוע ניתן להיעזר באדריכל פנים שעיסוקו בתכנון מחדש של מבנה הבית, הכנת תכניות עבודה (כולל התייחסות לאינסטלציה, חשמל, מיזוג, תאורה) ובחירת חומרי הגלם הנכונים.

לצד האפשרות להעסיק איש מקצוע עצמאי, כיום ניתן לבחור משרד אדריכלים במרכז, בצפון, בדרום או בכל מיקום גיאוגרפי אחר רלוונטי, מבין היצע רחב של משרדים מקצועיים המציעים את מכלול השירותים הנדרשים לצורך הפרויקט, תחת בית אב אחד ומציעים ליווי מקצועי עד לסיומו. כך ניתן להיות סמוכים ובטוחים שמדובר בליווי מקצועי לאורך כל הדרך.

אפשר לעזור?