דלתות כניסה מעוצבות

הידעתם? כל בית צריך דלת וחלון, אחרת הוא נחשב לבית נטוש.

דלת היא הפריט הראשון השייך לבית או לדירה שבו נתקלים אורחים ומבקרים. יש בה משום שדר של קבלת פנים, ועל כן עליה להיות הדלת הנכונה בעבור בעלי הבית והדרים בו.

בימים של ראשית המדינה

היו רוב הדלתות בארץ סטנדרטיות, פשוטות שלרוב זכו לצבע לבן וסולידי. לאחר פיתוח דלתות ביטחון (מפלדה) החלו אלו לצוץ ולשנות את הנוף. דלת הביטחון החזקה הפגינה מראה בעלת שדר של חסינות מרתיעה, שלמעשה כבר עשה את מחצית עבודת ההגנה על הבית. הדלתות הללו היו לרוב כהות ועבות מאוד, ובהחלט העבירו תחושה שלא כדאי לאיש להתעסק איתן, מלבד לבעלי הבית, אך קשה לומר שהדור החדש זכה גם למראה מצודד. במלים אחרות – עיצוב וסגנון לא היו שם המשחק, אך ורק חוזק ואבטחה.

ואולם, כיון שדלתות הן פתח הבית, מראן ונוכחותן הם המקדמים את פני הבאים אליו, מן הראוי להעניק תשומת לב לא רק לכך שהן יספקו ביטחון אלא גם שיזכו למראה מצודד ומסוגנן. דלתות כניסה מעוצבות הן כבר מזמן הדבר הנכון והטרנדי בעיצוב הבית. מביני דבר יודעים שכדי ליצור בית מושקע ומרשים, יש לתת תשומת לב עיצובית לכניסה ולהציב בה דלת ייחודית, מסוגננת, איכותית ומתקדמת (מלבד היותה בטוחה), ולא לתת את הדעת רק למה שנמצא מעבר לה בפנים הדירה.

דלתות הכניסה המעוצבות

 

כיום נמכרות בשוק מגוון רחב, איכויות שונות ובהתאם גם טווח המחירים רחב. בשוק תמצאו בין השאר דלתות כניסה מעוצבות למטרת יופי בלבד, שאינן משוריינות או מחוזקות בפלדה, ולצידן כאלו שנותנות ביטחון, חזקות שמבטיחות עמידות גבוהה בפני פריצות, אלא שהפעם הושם גם דגש על העיצוב. התוצאה היא דלתות מרשימות במראן. יש עשויות מעץ מלא, בשילובי פסי פלדה, מזכוכית או משולבות זכוכית (מחוסמת או זכוכית ויטראז' יפה). גם שלל פירזולים ואביזרים (למשל ידיות) ממתינים ללקוחות בעלי התודעה העיצובית המתקדמת. ההיצע גדול מאוד וכן גם האלמנטים הקישוטיים. כיום כל אחד יכול למצוא בקטלוגים של קולקציות חנויות את שחפצה נפשו, כשנלקחת בחשבון העדפת חומר הגלם, הגוון, הלך הרוח העיצובי של הדירה או הבית, וכמובן הפונקציונאליות וצרכי הביטחון של הלקוח. למשל לקוחות רבים דורשים בידוד מרעש, חסינות לאש, עם מנעולים מיוחדים ועוד. ניתן לענות על כל דרישה בעזרת הדלת המתאימה.

ובדיוק כפי שדלת הכניסה זכתה ליחס עיצובי מלא חשיבה והשקעה, כך גם ניתן להשיע בפנים הבית. מכיון שלמעשה שימושן הנפוץ ביותר הוא כסוגרי פתחים ומבודדי חללים, לרוב אין צורך שיהיו גם מגנות מפני פריצה, טווח האפשרויות של העיצוב שלהן אפילו רחב יותר.

אז זכרו שדלתות מעוצבות הן חלק בלתי נפרד מהתוצאה הסופית של מראה יוקרתי, מקסים וייחודי, ושבהחלט קיימת גם האפשרות להחלפת ושינוי ללא שיפוץ כללי, דבר שיכניס לבית חידוש יפהפה, מרענן, חזק, ובעיקר כזה המספק המון סטייל.

אפשר לעזור?