יתרונות הפרגולה בחצר

האם ידעתם כמה שימושים שונים אפשר לעשות בעזרת פרגולה בחצר הבית?

בין אם היא מכוסה, חשופה או משמשת כתמיכה לשתילים מטפסים – פרגולה היא תוספת אטרקטיבית לכל בית. פאטיו ופרגולה הם מקומות מושלמים ליהנות בהם ממנגל משפחתי עם חברים, מבראנץ' מרגיע או מכוס קפה בשעת קריאת עיתוני הבוקר. בנוסף, הפרגולה והפאטיו מוסיפים ערך משמעותי לשווי הנכס.
מתקנים אלה נבנים בדרך כלל בחצר הפנימית של בית קרקע, אבל אפשר לבנות פרגולה גם במרפסת של בית דירות ובעיקר בקומת הפנטהאוז.
הפרגולה יכולה להיות מחוברת לקיר הבית או להבנות כמבנה עצמאי בכל סגנון או עיצוב העולה על הדעת. אין בנושא זה כללים מחייבים.

באופן טבעי כולנו חושקים בגינה יפה כמו שאנחנו רואים בפרסומים השונים ובמגזינים לעיצוב הבית. אולם, רובנו מרגישים שזהו חלום רחוק שלא יושג לעולם. עם זאת, בניגוד לחלומות שנראים כמו חלום באספמיה, עם קצת זמן, כוח רצון ולא הרבה כסף – חלום זה אפשר להגשים ולשפר את מראה הגינה לעין ערוך על ידי תוספת של פרגולה או פאטיו.
בעלי בתים רבים מתקינים פרגולה צמודה ישירות לאחד מקירות הבית על מנת ליצור אפקט של סוכך. אלה שמחפשים את הצללית האלגנטית של הפרגולה יכולים לבחור בין מספר אפשרויות של בניה, כולל גג גמיש ומודולארי שניתן להסיר אם רוצים להשתזף, או להרכיב במידה שרוצים להסתתר מהגשם. מבני גן יכולים לעשות פלאים בכל גינה והשפעתם על העיצוב היא דרמטית.

פרגולה יכולה להיות גם חלל שימושי נוסף לבית. כמבנה עצמאי ניתן להשתמש בו כדי להגדיר את מרחב המחיה של החצר. פרגולה היא מבנה שעומד בפני עצמו וגמיש מאד לשימוש.
הפרגולה יכולה להיות פתוחה בצדדים ומוקפת במטפסים שונים ירוקי עד. היא יכולה להיות מקורה ועם קירות ודלת. היא יכולה להיות בנויה לאורך שביל הגישה לבית ולשמש כמקום מוצל או כהגנה מפני הגשם. באזורנו, הפרגולה משמשת בעיקר כהמשך חדר המגורים המרכזי של הבית ומקום נוח ונעים לארח בערבי קיץ נעימים.
פרגולות קיימות כבר מאות בשנים, אבל באופן טבעי עיצוב הפרגולה עבר שינויים רבים במהלך השנים. בתקופת ימי הביניים המאוחרות ובתקופה המוקדמת של הרנסנס היו הפרגולות למעשה מעין מנהרה ירוקה, שנועדה להיות מסדרון סבוך ומוצל ולהשרות אווירה רגועה כשמזג האוויר חם ויבש או כשיורד גשם.

במידה שהפרגולה מחוברת לבית היא יכולה לשמש כמו אותה מנהרה ירוקה בימים קדומים יותר. בבתים רבים אמנם כך הדבר והיתרון הגדול של הפרגולה הוא בכך שהמרפסת הופכת להיות המשכו של הסלון. פרגולה יכולה לשמש גם כמחסה לחניית כלי הרכב ובכך להוסיף גם עיצוב אלגנטי לבית וגם מחסה לרכב.
ניתן לבנות פרגולה מחומרים שונים כמו מתכת ופלדת אל חלד אך מרבית הפרגולות בנויות מעץ. המילה האחרונה בתחום הפרגולות היום היא קירוי הגג. הקירוי נעשה באמצעות חומר פלסטי שקוף, עמיד בתנאי מזג אוויר של המזרח התיכון והוא משמש כמחסה מצוין מפני השמש הקופחת בקיץ ומי הגשמים בחורף.

המאמר באדיבות – http://www.shitawood.co.il

אפשר לעזור?