עיצוב גינה באמצעות מזרקות

תחום עיצוב הגינה תפס תאוצה בעשור האחרון ובהתאם ניתן לראות כי גם עלייה בכמות המתעניינים בלימודי אדריכלות נוף.

אם בעבר, רוב בעלי הבתים הסתפקו בהשכרת שירותיו של גנן אשר דאג לצמחייה של הגן ולתחזוקה התקופתית שלה, כיום יותר ויותר אנשים פונים אל אדריכלי נוף המומחים בתחום תכנון ועיצוב גינה, כאשר מזרקות לגינה, גשרים ואגמים מינוריים משמשים כמרכז העיצוב.

סוגים שונים של מזרקות לגינה

הדרך הכי טובה לתאר מזרקות המיועדות לגינה היא כפריט ריהוט גן לכל דבר. שכן, המזרקה בה תבחרו תשפיע על כל הנראות של הגינה ועל האווירה אותה אתם מעוניינים שתהיה בגינה שלכם. כיום, עולם המזרקות מכיל היצע גדול מאוד של מזרקות וכל אחד יכול למצוא מזרקה לגינה בעיצוב, בגודל, בצבעים ובתקציב המתאים לו. כמו כן, עולם עיצוב הגינה מתפתח וגדל לתחום שלם בפני עצמו, אשר תוכלו ללמוד עליו במכינה לעיצוב, במידה ותרצו להתרשם מעולם עיצוב הפנים או הגינה והחוץ.

נכון להיום קיימות מזרקות פנג שווי, מזרקות בהתאמה אישית, מזרקות המיועדות לסוגים שונים של גינות, מזרקות מים, מזרקות המשלבות פסלים מאבן, מזרקות מפלי קיר, מזרקות מזכוכית, מזרקות מפלי עמודים, מזרקות מבמבוק והרשימה עוד ארוכה. לכן, טרם אתם בוחרים מזרקה לחצר הגינה שלכם חשוב מאוד שתייעצו עם אדריכל הנוף או כל איש מקצוע אחר אשר מומחה בתחום מזרקות לגינה וזאת על מנת שהוא יוכל לומר לכם אם המזרקה בה אתם מעוניינים אכן מתאימה לגודל הגינה והתכנון שלה או לחלופין מה הן המזרקות המתאימות ביותר לגינת ביתכם.

פאנג שווי – עקרון המים הזורמים

הפאנג שווי היא שיטה סינית לארגון חפצים וריהוט בחלל מסוים. המטרה של שיטה זו היא מיקום נכון של הדברים על מנת להגיע לאיזון ולהרמוניה טבעיים. עצם העובדה שעקרונות הפאנג שווי מכתיבים להימנע מכל צפיפות או העמסה של החלל בפריטים גורם פעמים רבות למזרקה להפוך לריהוט המרכזי של הגינה כשכל שאר הדברים סובבים סביבה. אם גם אתם מעוניינים באנרגיה עוצמתית, איזון והרמוניה עם הטבע בגינה שלכם תוכלו להציב את המזרקה או לבקש מאדריכל הנוף לתכנן את הגינה שלכם בהתאם לעקרונות הפאנג שווי.

מזרקות נחשבות לדבר חיובי מאוד בתורת הפאנג שווי, שכן מים נחשבים כחיים ומסמלים תנועתיות, זרימה, הצלחה ועוד. תורת הפאנג שווי שמה דגש על הכיוון של הצבת המזרקה, כדלקמן:

  • דרום מזרח– הציבו את המזרקה בכיוון זה אם אתם מעוניינים לזכות בצמיחה ושפעה.
  • דרום מערב– ישפיע על הזוגיות שלכם לטובה וכן על מערכות יחסים חיוביות עם האנשים הסובבים אתכם.
  • צפון– ישפיע על העתיד ועל בניית הקריירה שלכם לטובה.
  • צפון מזרח– יפתח עבורכם דלתות אשר ישפיעו על התחלות חדשות ומוצלחות.
אפשר לעזור?