עיצוב דירת חדר – שיקולים, בעיות ופתרונות

מדהים איך תל אביב הופכת לאט לאט להיות מנהטן. ובכן, לפחות מבחינת מחירי הדיור.

משנה לשנה יותר ויותר צעירים מרגישים שיוכלו להתמודד עם חיים בדירות חדר, ללא שום בעיות ושיקולי עלות תועלת, אשר מביאים אותם בסופו של דבר למצב בו הם אורזים את מטלטליהם ומכניסים אותם לחלל יחיד צנוע במידותיו שכאילו מחכה לדייר שישכיל לעצב אותו בחכמה. לא פשוט לעבור מדירה גדולה לדירת חדר ולמעשה גם מעבר מדירת שני חדרים לחדר בודד. אז איך מעצבים דירת חדר? בין אם רכשת דירה חדשה ובין אם מדובר בעיתוי טוב לארגן ולשפר את הדירה שבבעלותכם – עיצוב נכון יכול לעשות את ההבדל בין חלל שנעים לשהות בו, לחלל עמוס, צפוף ומבולגן. ובכן, הכנו לכם מדריך קטן שיסייע בפתרון הבעיה.

מחיצות

אחת השאיפות הבסיסיות בדירת חדר היא להפריד בין החללים. על ידי מידור של החלקים השונים בבית ניתן להעניק לחלל תחושה נעימה יותר. ההפרדה החשובה ביותר לרוב היא בידוד של חדר השינה מיתר החלקים. אנשים רבים מוצאים שהמיטה הפרטית שלהם הופכת לעוד ספה בחדר ולרבים מהם לא נוח עם כך. בדירות חדר מרווחות יחסית ניתן לרכוש מחיצה מתקפלת שניתן להקיף באמצעותה את המיטה אך גם מחיצת גבס יכולה לעשות את העבודה. במידה והחדר קטן מאוד אפשר להקיף אץ המיטה עם כילה שתשווה לה מראה קסום ותבהיר לאורחים שלא מקובל לשבת עליה ובדירות קטנות מאוד ניתן פשוט להשתמש במיטה שמתקפלת לספה וכך להשיג שני רהיטים במחיר של אחד ולחסוך בהוצאות על ריהוט נוסף.

מלבד זאת, כיום ישנם מגוון עצום של כיסויי מיטה בהדפסים שונים ובמגוון עצום של דוגמאות כך שאם לא מפריע לכם באופן עקרוני שישבו לכם על המיטה, תוכלו לצפות אותה בכיסוי המתאים ולפני שתלכו לישון, להסירו. חשוב לדעת שתכנון חכם של תאורה יכול ליצור הפרדה בין החללים. כמו כן ישנם אביזרים רבים שנועדו ליצור חייץ כמו למשל: חוטים בעיצובים שונים שיורדים מהתקרה ומספקים מחיצה הולמת. ניתן להקיף את המיטה באמצעות חוטים צבעוניים אלו ולתחום אותה. תתפלאו גם כמה צביעה שונה של כל קיר בצבע אחר יכולה לסייע לתיחום הברור.

מודולאריות

מאחר והחלל צנוע ומוגבל, חשוב להיות גמישים כמה שיותר לא רק במחשבה אלא גם בריהוט. כמו שציינו – מיטה שיכולה להפוך לספה תחסוך לכם רהיט שלם ובחלל מוגבל יתרון זה לא יסולא בפז. גם שולחן עבודה שיכול לעבור הסבה בשניות לשולחן אוכל, יכול לחסוך מקום יקר וגם לא חסרים שולחנות שיכולים להיפתח בשעת הצורך ולספק מקום עבור יותר סועדים. כל רהיט עם גלגלים עדיף על נייח, כל רהיט שניתן לקפל ולאחסן כשאינו בשימוש, עדיף על אחד שאינו מתקפל. על ידי הקפדה על כללים פשוטים אלו תוכלו לחיות בדירה שבשגרה לא תסבלו בה מתחושת מחנק וצפיפות ובשעת הצורך תוכלו לארח בה אנשים לארוחה טובה.

מראות

כפי שכבר הבנתם, עיצוב דירת חדר דורש מכם להיות יצירתיים על מנת שתוכלו להפיק את המרב מהחלל הקטן שלרשותכם. ישנם לא מעט אלמנטים שאפשר להשתמש במסגרת עיצוב פנים החדר. השאיפה היא להימנע מריהוט גדול מדי שיהלום דירה מרווחת ורחבת ידיים ולהעדיף ריהוט צנוע ממדים שלא יתפוס מקום מיותר בחלל. כמו כן, הצבת מראות במקומות אסטרטגיים בדירה יכולה ליצור אשליה של מרחב. ישנה נטייה מוטעית בחללים קטנים לשבץ אלמנטים קטנים ברחבי הדירה – אבל גם אלמנטים קטנים רבים מדי יכולים לגרום לתחושה של מחנק וצפיפות וכאן, כמו בכל פעם שאנחנו ניגשים לעצב חלל, הטאקט והעדינות הם עקרונות ששווים זהב.

מגוון רהיטים לכל חלל

בארץ יש שפע של חברות רהיטים המציעות מגוון רהיטים בגדלים שונים שיתאימו לכל חלל. בסקירה קצרה בחנויות הריהוט השונות תוכלו לבנות לעצמכם מתחם מפנק בדירתכם, או למצוא כמה מתנות לחג מעניינות הכוללות ריהוט בהתאמה אישית לכל גודל רצוי בין אם תרצו פינות אוכל, בר פינתי, ארון איחסון ועוד. בחנויות אלו יוצעו לכם חדרי שינה מעוצבים, פינות ישיבה מודרניות שעוצבו על ידי צוות המעצבים המקצועי במקום ותוכלו למצוא רעיונות מקוריים נוספים. הרהיטים שמיועדים לדירות ולחללים קטנים, מיוצרים תוך מחשבה מראש על גודל החלל שיוצבו בו אך ללא התפשרות על נוכחות, נוחות ואיכות.

אפשר לעזור?