סגנונות חדשים לעיצוב חדרי אמבטיה

בשנים האחרונות ניכר דגש על עיצוב פריטים שונים לא רק בסלון הגלוי לעין אלא גם בחדר האמבטיה הסמוי מעין האורחים.

מגמה זו משתלבת עם מגמת הבחירה במוצרים איכותיים ובטיחותיים. רבים בוחרים להעשיר ולהעצים את חזות חדר האמבטיה שלהם באמצעות בחירה מוקפדת של פריטים פונקציונאליים ומעוצבים כאחד כגון: חיפוי הרצפה בפרקט (רצוי, כמובן, פרקט למינציה עמיד בפני מים) ובכיורים מסוגננים ומעוצבים עשויים קרמיקה/נירוסטה/שיש בצורות גיאומטריות שונות – מרובע, אובאלי עגול ועוד, מובנה או מותקן כיחידה נפרדת. על מנת לגוון ולהעשיר את חדר האמבטיה בצבעים עזים יש הבוחרים בכיורים צבעוניים, בפרקט עם צורות וצבעים, מקלחונים שקופים וארונות עם עבודות גילוף מרהיבות וידיות דקורטיביות.

אווירה מיוחדת בחדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא מתחם פרטי ואינטימי בהחלט, טבעי ולגיטימי שדיירי הבית ירצו לטבוע אותו בחותם עיצובי אישי, כדי שיהיה להם נעים ונוח לשהות בו. קיימים סגנונות עיצוב חדרי אמבטיה שונים, יש המעדיפים סגנון רומנטי מודרני חמים, שאותו יוצרים באמצעות צבעים חמים כגון חום וזהב ואביזרים מעוגלים עם קצוות רבים. לעומתם – יש שיעדיפו חדר בסגנון מודרני שבו מודגשים ומוקפדים האסתטיקה והמינימליזם: קווים ישרים ונקיים, גווני לבן, תאורה רכה ואביזרים בגווני כסף.
חדרי אמבטיה של זוגות צעירים עשויים להתאפיין בקרמיקות בעלות טקסטורה מחוספסת וצבעונית, תמונות אמנותיות ואף צמחייה אקזוטית. צעירים עשויים להעדיף חדר אמבטיה בעל מאפיינים היי-טקיים ובהם, בין השאר: זכוכית, נירוסטה וגווני אפור, לבן ומתכת.
על מנת לעצב חדר פונקציונאלי, מרווח, שנעים לשהות בו ואשר קל להתנייד ולנוע בו בין המקלחון לארונות ובין האסלה לכיור, חשוב לתכנן ולעצב אותו במחשבה תחילה ובכוונת מכוון. זה לא מובן מאליו.

שילוב הפונקציונאלי עם הדקורטיבי

לא אחת, כאורחים, אנחנו נכנסים לחדרי אמבטיות שונים (לצרכי נוחיות) ועדים לגיבוב אקראי של חפצים שונים, לחוסר סדר, להעדר קו עיצובי, לקושי למצוא את האביזרים השונים. אין סיבה לא להשקיע בתכנון נכון של חדר האמבטיה ובהידורו. הזמן שבו אנחנו מתקלחים אמור להיות זמן איכות ונוחות שלנו. אנחנו רוצים להרגיש בו רגועים. יצירת אווירה חמימה וביתית בכלל ובאמבטיה בפרט באמצעות בחירה מוקפדת, על פי טעמנו, של הכיור, המקלחונים, האמבטיה, ארונות אמבטיה כפריים ושאר האביזרים מבטיחה כי תימצא לנו פינה נעימה ונוחה.
פרקט באמבטיה הוא פתרון מצוין. הוא נעים לדריכה. הוא יפה לעין. הוא קל לניקוי. על מנת לבחור את סוג המתאים רצוי ומומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הפרקטים, כשם שנכון ורצוי להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום עיצוב פנים על אודות בחירת שאר הרהיטים והפריטים שמהווים חלק בלתי נפרד מכל חדר אמבטיה אידיאלי.
בשנים האחרונות ניכרת ביתר שאת מגמת ההקפדה על עיצוב חדרי אמבטיה כחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית כולו. לא זה בלבד שאין מה להסתיר בה אלא שבבתים רבים יש סיבה לחשוף את חדר האמבטיה ולהתגאות בו.

אפשר לעזור?