עיצוב מטבחים בדירות יוקרה

בשנים האחרונות השתנה מקצה לקצה תפקידו של המטבח בבית.

מחדר אשר מיועד לבישול ואכילה בלבד, הפך עם השנים המטבח לאחד החללים המרכזיים בבית, בו נערכים מפגשים שונים בין בני הבית. לאור שינוי זה הפך נושא עיצוב המטבח למאתגר מאי פעם, לנוכח הצרכים והשימושים המשתנים. דגש מיוחד בהתאמה מוחלטת של עיצוב המטבח לדרישות הלקוח ניתן לראות בתחום עיצוב דירות יוקרה.

עקרונות בעיצוב מטבחי יוקרה

עיצוב דירות היוקרה בכלל ומטבחי יוקרה בפרט, מאופיין בהיותו משדר מכובדות ועושר חומרי, הוד הדר ופאר, ומשאיר רושם של השתהות והתפעלות בקרב כל מי שמתבונן בו. כאשר ניגשים לתהליך עיצוב מטבחים, חשוב להקדיש זמן להגדרת הצרכים הספציפיים, כך שהמטבח יוכל לתת מענה מושלם לכלל הצרכים שהוגדרו. מטבח בדירת יוקרה שאמורה לשמש זוג צעיר וקרייריסטי אשר נוהג לאכול את רוב ארוחותיו מחוץ לבית, יעוצב בצורה שונה ממטבח בדירה שאמורה לשמש משפחה עם 4 ילדים.
בעיצוב מטבחים בדירות יוקרה מתקיימת הקפדה על הפרטים הגדולים והקטנים. נעשה שימוש בחומרי הגלם המשובחים והאיכותיים ביותר. כל פרט נבחר בצורה מוקפדת ובגימור מושלם. לעיתים מתבטא הפן היוקרתי בתהליך יצור חדשני של חומר הגלם בו נעשה שימוש.

מטבח חכם ויוקרתי

מאפיין בולט נוסף במטבחים יוקרתיים הוא שימוש במערכות חכמות מתקדמות ומשוכללות. במטבחים אלו נוכל למצוא מערכות שליטה מרחוק המאפשרות שליטה מוחלטת על המטבח גם כאשר נמצאים מחוץ לבית. ברזים הפועלים ללא מגע יד, מקרר המתריע על מזון מקולקל שיש להשליכו, מדיח המבצע מיחזור מים, חיישנים המתריעים על עשן או ריחות לא נעימים. אלו רק מספר דוגמאות לשימושים של מטבח חכם בדירות פאר.

אסטטיקה לצד הקפדה על פונקציונאליות

במטבחים המודרניים נראה שלכל דבר יש מקום מוגדר ומסודר. המטבח מאובזר בפתרונות אחסון נסתרים ויצירתיים, נעשה שימוש רב במגירות נשלפות ובפתחים נסתרים. פעמים רבות נוהגים לעצב מטבחים בשילוב עם אי, אשר יכול לשמש הן כמשטח עבודה נוסף והן כאיזור איחסון.
תכנון נכון של חלל המטבח, יאפשר ביצוע מספר פעולות בו זמנית, דבר המיעל ומשפר את השהיה והעבודה בו. שילוב של מערכות שמע ותאורה, באמצעות שימוש ברמקולים מותאמים, יתרמו גם הם ליצירת לחוויה קולינרית מושלמת.

לסיכום, עיצוב מטבחים בדירות יוקרה מהווה איזון מושלם ומדוייק בין עיצוב מרשים ומהודר לנוחות, פרקטיות ופונקציונאליות.

אפשר לעזור?