על ריהוט גן, גינות ועיצוב

כמו שיש עיצובים שונים של בתים, ככה גם לגינות יש סגנונות שונים שקובעים את אופי הגינה, וגם את הריהוט שיתאים לה.

ניתן לומר כי גינת הבית היא חלל נוסף שיש לעצב, והיא יכולה להיות בסגנון שמהווה המשך ישיר לסגנון של הבית כמו – גינה בסגנון אנגלי אם הבית מעוצב בסגנון אנגלי קלסי, והיא גם יכולה להיות דווקא גינה בסגנון אחר שמשתלבת יפה עם הסגנון של הבית.

בתחום עיצוב הגינות יש כמה סגנונות בולטים והם: סגנון של גינה טרופית, גינה אנגלית, גינה מודרנית בעלת צורות גיאומטריות, גינה יפנית, טוסקנית, ים תיכונית וארצישראלית עם עצי שבעת המינים.

חלק מן הסגנונות הם גם סגנונות שהושאלו מעיצוב הפנים ותורגמו לסוגי גינות, כאשר המאפיינים מבקשים לייצר את האלמנטים והתוכן של אותו סגנון.

מכיוון שיש הרבה סוגי שתילים, פרחים וצמחים עונתיים, הרי שכל גינה מתנהגת בהתאם לעונתיות שלה, ויש הבוחרים מראש בצמחים רב עונתיים המסתגלים לכל מזג אויר ומתאימים לכל סגנון.

התאמה של ריהוט גן לגינה

המאפיין של גינה טרופית הוא פרחים בצבעים חזקים, עצים טרופיים, דקלים, שרכים ושיחים טרופיים, שיחד יוצרים פריחה. בגינה כזו ניתן להציב ריהוט גן כמו למשל ספסלי שיזוף, או פינת ישיבה מראטן שיחד יוצרים פינה אקזוטית טרופית הן מבחינת הגינה והן מבחינת ריהוט הגן. חלק בלתי נפרד מעיצוב הגינה הטרופית הם הפרחים והצמחים שבגינה, תמיד ניתן לשלב בין הצמחים אשר בגינה ולבצע הזמנת משלוחי פרחים לפי עונה ולהעמידם בכלי אקזוטי ומעוצב באמצע שולחן ריהוט הגן. לפני ביצוע ההזמנה ניתן להתייעץ עם אחת המשתלות המומלצות או חנות פרחים אשר מבינה עניין בסביבת מגוריכם.

סגנון הגינה האנגלית מאופיין בשבילים, ספסלים, עם ערוגות של ורדים, תבלינים או ירקות. חממה עשויה מזכוכית, גדר עץ, אבני מדרך, שבילי הליכה, כדים, בריכות נוי ועוד. לגינה מהסוג הזה מאוד מתאים ריהוט גן מפורזל מברזל מגלוון שיחזיק מעמד בתנאי כל מזג אויר. משהו במראה עתיק קלסי, שהולך מצוין עם ספל תה.

גינה מודרנית מאופיינת בקווים ישרים וגיאומטריים. בחירה של שיחים ועצים המשתלבים יחד, לצד פסלים או מזרקות. ריהוט גן שמתאים לגינה כזו הוא שולחן בר לדוגמה מעץ טיק, כורסאות מודולריות ועוד.

ההשפעה היפנית על חיינו לא מגיעה רק בצורה של סושי. בהרבה מאוד בתים אנשים אוהבים גינה בעיצוב יפני. גינה זו משדרת רוגע באמצעות גינת מים מרכזית, הרבה במבוק, שבילי אבן, בניית גשר קטן, ביתן, שימוש בעצי בונסאי זעירים ואלמנטים יפניים. לגינה מהסוג הזה מתאים מאוד ריהוט גן בקווים ישרים, מעץ בצבע טבעי או בצבע שחור.

הגינה הטוסקנית כשמה כן היא, היא נבנית על סוגי הצמחים והשתילים שמאפיינים את טוסקנה כמו למשל שיחים מטפסים, פרחים בצבעים שונים, הרבה צמחי תבלין, אבנים ועוד. לגינה כזו כמובן ניתן להתאים ריהוט גן כפרי מעץ מלא, כריהוט הטוסקני בתוך הבתים ובעיקר בצבע הלבן שמשתלב מצוין בגינה טוסקנית.

אם תזמינו משלוח פרחים של כלניות ופרגים בזמן הנכון, תהיה לכם גינה טוסקנית מושלמת.

ריהוט גן – משלים אוירה

בשני העשורים האחרונים אנו עדים לגידול ניכר ברכישת ריהוט גן, ולכניסה של מותגים וסגנונות עיצוב שונים של הריהוט. אם נסתכל אחורה מה קרה בשני העשורים הללו נגיע למהפכת הגידול המשמעותי של הבתים החד קומתיים במדינת ישראל, שנוצרה בעקבות הקמת ישובים כמו: רעות, מכבים, מודיעין, שוהם ועוד שהציעו למשפחה הישראלית לנדוד מהמרכז אל בית פרטי משלהם ובו גינה, מה שחייב אותם לעצב אותה עם רהוט מתאים.

אם בהתחלה היה מדובר רק על ריהוט גן בסיסי, הרי שהיום יש שפע של מיטות שיזוף, פינות ישיבה מראטן או מרופדות או מעץ טיק או עץ מלא. רהיטים מברזל מגלוון בפרזולים שמזכירים את הריהוט העתיק. כורסאות – חלקן מודולריות, מיטות שיזוף, פופים, כריות ועוד, חצר הבית הפכה למרכז של בשורה עיצובית בפני עצמה.

אפשר לעזור?