להוסיף קצת עץ למראה הבית

אם החלטתם לשפץ את אחד מחדרי הבית או ללכת דווקא על שיפוץ אזור הגינה, אתם בטח יודעים שעומדות בפניכם אופציות רבות.

כמו בכל תחום עיצובי, גם בתחום עיצוב הבית קיימים טרנדים שונים, מגמות משתנות ומגוון אפשרויות רחב. עקב ההיצע המגוון המוצע לשיפוץ הבית או הגינה, כדאי להתרשם מאופציות שונות, לקבל רעיונות ורק לבסוף להחליט מה הכי יתאים לכם בבית. רשת האינטרנט מציעה היום המון מידע נגיש בנושא עיצוב הבית ושיפוצו, וניתן לנצל זאת ולבחון את הרעיונות השונים. כמו כן, ניתן להיעזר בקטלוגים ולפנות אל בתי עסק המתמחים בשיפוץ ועיצוב התואם את רעיונותיכם.

אם החלטתם להוסיף קצת עץ לבית, במטרה להשיג את המראה הכפרי בחדר מסוים או כדי לשפר את מראה הגינה או נוחיותה, תוכלו למצוא חברות המתמחות ספציפית בעבודה בעץ. מכיוון שגם שימוש בעץ לעיצוב הבית מציג לא מעט אפשרויות, פנייה אל חברה המתמחה בעבודה עם עץ, יכולה לסייע להבין את האפשרויות השונות וההבדלים ביניהן.

להכניס חמימות לעיצוב הבית

שילוב עץ בתוך הבית יכול להתבצע באמצעות חיפוי הקירות. ניתן לבצע חיפוי לקירות המטבח, הסלון או חדרים אחרים ולרענן כך את מראה החדר. חיפוי עץ לקירות פנים מעניק מיד לחדר מראה חמים יותר ואף כפרי, ובנוסף גם משתלב עם צבעים רבים עקב צבעו הניטרלי הטבעי. עם זאת, גם בעת בחירה בחיפוי הקיר בעץ קיימות מבחר אופציות של סוגי עצים וגוונים מעט שונים. אלה משתנות במחיריהן וכן בגוון שיעניקו לקיר המחופה.

הבחירה בחיפוי מעץ הינה אלמנט עיצובי מאוד מעניין שיכול לשדרג חדר שלם על ידי חיפוי קיר אחד בלבד או להעניק לחדר מראה מודרני וחדיש באמצעות חיפוי איזור נרחב יותר.

עוד אופציה לשילוב עץ עומדת בפני מי שביתו כולל גרם מדרגות. כיום מדרגות מעץ מציגות גם הן אפשרות להוסיף מגע חמים לתוך הבית. המדרגות יכולות להיבנות מסוגי עץ שונים, לכל אחד מחיר שונה ומרקם אחר. באופן כללי ניתן לומר שלרוב תתקיים העדפה ברורה לבניית המדרגות מעץ הנחשב מסיבי על מנת שיאפשר למדרגות לשאת משקל ולהישאר עמידות לאורך זמן. הבחירה בתוספת מדרגות עץ בתוך הבית, יכולה להשתלב בקלות עם עיצובים רבים ושונים, ועל כן רבים בוחרים בה כאפשרות שאינה מושכת תשומת לב רבה מדי אך עם זאת נותנת מענה מבחינה פונקציונלית.

לא רק בתוך הבית, אלא גם בגינה

השימוש בעץ בגינה מעניק גם הוא אפשרויות שונות. גינות הממוקמות בבתים פרטיים לרוב מעוניינות ליצור תיחום המיועד לישיבה, במקרה כזה נותן הדק מענה ראוי ואפשרות הגדרת אזור נפרד מהצמחייה כך שיתאים לישיבה נוחה של אורחים ובני המשפחה או שיהווה מתחם הולם לבישול או לשיזוף בגינת הבית. בנוסף, חיפוי חלק מהגינה בדק חוסך אזור בו קיימת צמחייה המצריכה מים רבים, משאב יקר ערך בארצנו.

ניתן לבחור בדקים מעץ טבעי, בהם דק איפאה הנחשב חזק מאוד ועמיד בפני פגעי מזג האוויר. מסיביות האיפאה מסייעת לשמירה עליו גם כנגד גרירות רהיטים או חפצים שונים ומאפשרת הנאה מדק איכותי לאורך זמן. בחירה נוספת הינה דק שאינו עשוי מעץ טבעי והינו סינטטי. כאשר מדברים על דק סינטטי המחיר אינו בהכרח כפי שנהוג לחשוב, זול משמעותית יותר מהבחירה בדק מעצים טבעיים.

כיום דק סינטטי מציג יתרונות מרובים ומשתלמים ויכול לספק פתרון מתאים עבור גינות רבות. בעוד הדק העשוי עץ מחייב טיפול תקופתי לשמירה על איכותו ומראהו, הדק הסיננטי מעניק שקט נפשי במובן זה, שכן אינו מצריך טיפול ומספק עמידות ומראה חדש לאורך שנים. כמו כן, תערובת החומרים ממנה הוא עשוי מאפשרת לו לעמוד בפני מזג האוויר ולאפשר הנאה מקסימלית ממראהו בגינה.

גם אם הגינה שלכם אינה מאפשרת התקנת דק, תוכלו לשלב אותו באמצעות פרגולה. כמו הדקים והחיפויים, גם פרגולות מעץ נבנות ממגוון סוגי עצים ומציעות תוספת עיצובית נאה וכן אפשרות ליהנות מהצללה בגינתכם הפרטית. עם זאת, רשויות מקומיות רבות מחייבות עמידה בתנאים מסוימים בעת בניית פרגולה ועל כן כדאי לברר באזור מגוריכם מהם תנאי הבנייה טרם תחילתה.

אפשר לעזור?