תכנון אדריכלי נכון של פינת אוכל

פינת האוכל מהווה מקום מרכזי בבית.

שם נפגשים כל הדיירים, אוכלים את הארוחות המשפחתיות, מדברים, מארחים ומעבירים זמן איכות יחדיו. אלא, שהמציאות מראה שללא יד מכוונת, פינות אוכל רבות "ננטשות" זמן קצר לאחר שנרכשו מפאת חוסר התאמה לשאר חדרי הבית, דבר שמתבטא בחוסר נוחות בזמן הישיבה בהן ובחוסר אסתטיות שמשפיע על עיצוב הבית כולו. רק תכנון אדריכלי נכון של פינת האוכל שלוקח בחשבון את עיצוב הבית כולו כמכלול יכול למנוע את התופעה. להלן הדגשים המרכזיים בתהליך.

מיקום

 

אחת מהבעיות המרכזיות בתכנון פינת אוכל היא נושא המיקום שלה. טעויות רבות מתרחשות כאשר בונים או משפצים דירה קיימת, כך שעשוי להיבחר מיקום שאינו מתאים מראש, מסרבל ומעיק. גם החלפת פינת אוכל קיימת באחרת אינה תמיד מסתיימת בהצלחה יתרה מבלי לראות את התמונה הכוללת ולהיחשף לאלטרנטיבות. לכן, חשוב מאוד להיוועץ באדריכל או מעצב פנים על מנת לתכנן את המיקום המיטבי של פינת האוכל בבית.

ניתן לבחור בפינת אוכל שממוקמת בסמוך למטבח, או כחלק מהסלון, למקום אותה במקום מרכזי בבית או להצניע אותה בפינה. מיקום פינת האוכל מהווה פקטור גם לבחירת מימדי השולחן ומספר הכיסאות, תוך כדי הפעלת שיקול דעת לנושא הרחבת השולחן כשצריך ובהתאם לאופי המשפחה (מארחת לעיתים קרובות או רחוקות). בנוסף, מיקום פינת האוכל צריך להיקבע בין היתר גם מיכולות התאורה של המיקום הנבחר, קירבה לחלונות ופתחי מיזוג האוויר.

אסתטיקה

 

מאחר ופינת האוכל היא מרכזית בכל דירה שהיא, הרי שמבחינה אדריכלית חשוב להתייחס בצורה מעמיקה גם לאסתטיות שלה. תפקידו של האדריכל או מעצב הפנים הוא לבצע התאמה מלאה בין הרוח העיצובית שמתאימה לאופי המשפחה לבין שלל האלמנטים שמשתתפים בעיצוב הבית. מעצב הפנים צריך לתכנן את מתחם פינת האוכל בהתאם לחומרים ממנה היא תהיה עשויה (עץ מלא, זכוכית, אלומיניום וכו') לבין שאר החומרים המרכיבים את פרטי הריהוט השונים בית. בנוסף, על האדריכל לעזור בקביעת קווים עיצוביים בנוגע למימדי פינת האוכל, כדוגמת ההחלטה על בחירת פינת אוכל מעץ מלא, מסיבי וגושני לעומת פינת אוכל מינימליסטית למדי (זכוכית ומתכת) שמתאימה לבתים שמעוניינים בשמירה על תחושת חלל פנוי גדול.

לאחר תכנון אדריכלי קפדני ומקצועי, תזכו בפינת אוכל שממש מתאימה לכם, הן מבחינה פרקטית והן מבחינת העיצוב.

אפשר לעזור?