שיפוץ חדרי אירוח ברמת הגולן

שיתוף:

14 מתוך 42 חדרי האירוח בקיבוץ אורטל בצפון רמת הגולן שופצו מן היסוד. הקונספט העיצובי שנבחר להם נשזר ביקב העצמאי ובכרמים הוותיקים של הקיבוץ, כשהכתיב סגנון כפרי עם רמיזות למיקום המיוחד רמת הגולן. גם בכמת הצבעים לפרויקט התגבשה בעזרת אותו רעיון: בורדו כצבע היין, לבן המתקשר לאוויר ההרים הצלול ולשלג המאפיין את המקום בחורף, עץ במראה ממוחזר מצבע האדמה וצבעם של הגזעים וחורשת האורנים שבקיבוץ ונגיעות של אפור, רמז לאדמת הבזלת עליה בנוי הקיבוץ.

מאחר שבקיבוץ מרבות להתארח משפחות, הוחלט לפעור פתח בין כל שני חדרים במתחם, כדי לאפשר להן אירוח בחדרים צמודים בעלי דלת מקשרת. הרצפה חופתה באריחי גרניט פורצלן במראה פרקט ליצירת חמימות. הקיר מול המיטה הזוגית חופה בחציו העליון בטפט פסים. לדלת המקשרת נבחרה דלת כפולה במראה אסם, ולצידה הוצב ארון אחסון שתאם במראהו את הדלת, אך נצבע בלבן.

גם חומרים מעולם היין שולבו בעיצוב: מעל המיטה תוכנן ראש מיטה עשוי שעם וממוסגר עץ, ובצד אחד שלה הונחה חבית יין קטנה המתפקדת כשידת לילה. כדי לשבור את הסימטריות וליצור עניין, נתלתה בצד השני של המיטה מסגרת עם רשת ברזל. הנוף הבראשיתי של צפון רמת הגולן מוצג בשלוש תמונות שצולמו על ידי חברת הקיבוץ.

שתי מגבלות חייבו תכנון מיוחד לווילון המחולק לשלושה חלקים: מזגן מפוצל מעל החלון ורדיאטור מתחתיו. בד הווילון הוכפל כך שחלקו הפנימי משמש להאפלה, וחלקו החיצוני דקורטיבי. המטבח הישן הוחלף במטבח לבן בסגנון כפרי, כשמעליו נתלו מדפי עץ עם פרזול שחור. אותיות עץ בחיתוך CNC, המרכיבות את המילים יקב, כרם, מטבח, פוזרו בין 14 החדרים ונצבעו בבורדו. באזור הקבלה, הממוקם במבנה בזלת מעוגל באמצע מתחמי האירוח, טופל הקיר המרכזי, המקבל את פני האורחים. הוא נצבע באפור ועליו נתלתה יצירה בחוט ברזל. היצירה מדמה את הר השיפון, שלמרגלותיו ממוקם הקיבוץ, והינו סמל המעטר את כל בקבוקי יקב אורטל.

 

צילום: עדי פרץ

אדריכל: לימור קלר

לימור קלר, בוגרת לימודי עיצוב פנים בבית הספר "אולטימה" במרכז הבנייה הישראלי. מעצבת בתים, משרדים וחללים ציבוריים.

״את האהבה שלי לסטייל, ליופי ולסגנון חיים, תרגמתי לעיסוק מרתק שמסודותיו אני אוהבת להעניק לאחרים.

אני מאמינה שתהליך העיצוב מתחיל בדיאלוג משותף עם הלקוח, בהתחבטויות משותפות ובסיעור מוחות. ברגע שמגיע אותו מוטיב או רעיון שמוביל את התכנון והעיצוב, או אז מתחיל התהליך לתפוס תאוצה, כמו נהר שהוסר ממנו סכר. רק אחר כך נפרסות התובנות הללו על פני דפי שרטוט עד לירידה לפרטי הפרטים הקטנים ביותר שמרכיבים את החלום.

כחלק מהנחת העבודה שלי אני צועדת עם הלקוח צעד אחר צעד עד למימוש חלומותיו ושאיפותיו. התהליך מתחיל משלב הבנת הצרכים והתאמתם לדרישות המדויקות של הלקוח, דרך התאמת התוכנית לסגנון החיים ושימת דגש על פונקציונליות ועד לאותו רגע שבו החלום הופך למציאות, אם בבית, בדירה, במשרד, בעסק או אפילו בחלל אחד בודד בתוך מבנה. אני דוגלת בהענקת יחס אישי ומקצועי כאחד, בשירות מכל הלב ובהקשבה מלאה

דף פייסבוק: https://www.facebook.com/likidesign/

דף אינסטגרם: https://www.instagram.com/limorkohler/

למידע נוסף צרו קשר
אפשר לעזור?