המדריך המלא לתכנון בתים מעוצבים

במדריך שלפניכם תוכלו ללמוד כיצד מתכננים בתי מגורים מעוצבים. כאשר רוכשים בית או מתכננים לצבוע על מהלך זה, סוגיית העיצוב עולה על הפרק ונדמית כמורכבת ומסועפת. בפועל, תוכלו להיווכח כי היא לא קשה ליישום אם עובדים על פי סדר ומממשים את שלבי התכנון באופן יעיל. במדריך שלפניכם תוכלו ללמוד כיצד עושים זאת נכון ומגיעים לבית חדש ומעוצב באופן מושכל.

תכננו את סגנון עיצוב הבית

בתים מעוצבים יכולים להיות מתוכננים בפורמט קלאסי או מודרני. יש המייחסים לפורמטים הללו שאלה של מיקום, כך שעיצוב קלאסי מתפרש ככפרי, ועיצוב מודרני כבורגני. ההבדל ביניהם מתבטא בעיקר בטקסטורות ובצורות הגשה של דלתות, חלונות, ארונות ומדפים שונים. בעוד שהדוקטרינה הקלאסית נעזרת בפיתוחים מגולפים על הדלתות ומסביב לחלונות, ועל ארונות עץ מחוספסים עם פיתוחים מסביב לכל מדף, העיצוב המודרני מבוסס על טקסטורה חלקה ומבריקה, כאשר על הדלתות נהוג להטמיע חלונות שקופים קטנים ואת החלונות נהוג לעצב בפורמט הבלגי. בחירת סגנון העיצוב המקובל עליכם מהווה את הצעד הראשון בתכנון בתים מעוצבים.

תכננו את צביון עיצוב הבית

צביון, בשונה מסגנון אינו מתייחס לטקסטורה ולצורה אלא לגוון הדומיננטי. בצביון עכשווי, הגוון השולט בדלתות ובארונות, מסביב לחלונות ובמדפים – הוא הגוון הלבן. בצביון עתיק – מקובל לשלב צבע חום עץ בהתקנים הללו כגוון מרכזי. פינות אוכל מעוצבות איטלקיות עם ריהוט צבע עץ ייראו שונה מפינות אוכל אמריקאיות בסגנון מערבי, מבוססות לבן. כך גם בחדרי הבית האחרים.

בחרו תאורה לבית שתתמזג עם העיצוב אשר תכננתם

בחירת גופי תאורה לבית צריכה להיעשות בהתאם לעיצוב שכבר בחרתם. בחדר בו השולחנות, הכסאות, התקני האחסון וכד' – עבים וגדולים, יידרשו גופי תאורה לבית בסדר גודל גדול, בעוד שבחרדים בהם הריהוט קטן, יידרשו גופי תאורה לבית קטנים. בנוסף לכך, ישנו גם עניין דקורטיבי. בחנו, באמצעות הדמיית מחשב, כמה שיותר גופי תאורה לבית והתמקדו באלו שדומים לתפאורה בחדר מבחינת הגוון והטקסטורה. כמו כן, בחרו בנורה שתפיץ אור כנדרש בחדר בהתאם למצב התאורה הטבעי שלו. בחדר בו אין רהבה כניסה של אור טבעי, יש לבחור גוף תאורה לבית שמפיץ אןר בעוצמה רבה. בדרך זו אתם דואגים גם לעיצוב וגם לרמת תאורה נאותה בכל חדר.

אפשר לעזור?