המדריך המלא לתכנון בתים מעוצבים

בתים מעוצבים ניתן לתכנן בכל מיני דרכים, אבל הטכניקה המחשבתית המסייעת לכם להגיע לעיצוב שאתם מעוניינים בו מורכבת מכמה שלבים שכדאי לדעת ולהכיר. ראשית כל, ישנו צביון העיצוב של הבית. זהו שלב בעיצוב הביתי שכל אחד חושב עליו באופן אינסטנקטיבי וראשוני כאשר הוא פונה למלאכה זו. במסגרתו, שואל את עצמו דייר האם הוא מעוניין בבית עם ארונות והחסנים לבנים, פרופילים בלגיים וסממנים נוספים של העיצוב המודרני, או שמא מעוניין הוא להנחיל בביתו עיצוב עתיק או וינטאג' מבוסס חום או כתום. כך, למשל, פינות אוכל עם שולחן איטלקי חום בצבע עץ טבעי יתאים יותר לבית הוינטאג' בעוד שולחן לבן משיש או עץ לבן יתאים יותר לבית המודרני.

בחרו את צביון העיצוב של הבית

כפי שהסברנו לכם בהתחלה, בתים מעוצבים מורכבים מצביון מודרני הבוסס על ספקטרום של צבעים קרים כמו לבן או תכלת, או מצביון עתיק המבוסס על ארונות ושולחנות מעץ, ורכיבים חומים כתומים רבים ככל האפשר. החשיבה על הצביון מאד אקוטית, תקבע את זהות חומרי הייצור הקבועים בבית וגם תסייע לכם לגבש תבנית עיצוב כללית שתנבא כיצד הבית ייראה בראשי פרקים.

בחרו את סגנון העיצוב של הבית

מבחינה סגנונית, הבית יכול להיות מעוצב בסגנון כפרי/פרובינציאלי, או בסגנון עיצוב בורגני. ההבדל ביניהם מתבטא בעיקר בצורות של רכיבי העיצוב שלכם. עיצוב כפרי או פרובינציאלי מורכב בדרך כלל ממשקופי דלת עגולים, ידיות דלת קשתיות או טלסקופיות ופיתוחי עץ על הדלתות בדמות גילופים מעוצבים. לעומת זאת, בעיצוב בורגני רוב הידיות והמשקופים בבית יהיו מלבניים. הדלתות עצמן ייוותרו כמעט תמיד ללא גילופים, והחלק המעוצב שלהן יתרכז דווקא במשקופים, שם מקובל לעצב עיצוב מדורג או מלבני חד.

שלבו תאורה ביתית מתאימה בבית

תאורה לבית צריכה להתבסס על תכולת הריהוט, הדלתות והחלונות אשר בחרתם בבית. הרכיבים הללו קובעים את זהותו העיצובית של הבית. שני האחרונים קובעים את כיווני האוויר שלו והחשיפה שלו לאור טבעי. לכן, תאורה לבית צריכה להיבחר כנדבך משלים לזו הטבעית, ולספק אור במקומות בהם הוא חסר. כמו כן, לתאורה נלווים גופי תאורה מעוצבים אשר מומלץ להיוועץ באיש תאורה בטרם בחירתם.

אפשר לעזור?