מדריך קצר לתכנון בתים מעוצבים

כשאתם נמצאים לפני תכנון בתים מעוצבים – חברה מקצועית היא הגורם שהכי כדאי להתייעץ עמו ואף לממש באמצעותו את התכנון. לא כל דבר ניתן לבנות לבד, ולמעשה – ישנם מוצרי עיצוב שהם בגדר חובה כנגד קבלת טופס 4 לאכלוס המבנה, למשל מעקה מרפסות ומדרגות. אולם גם מוצרים אחרים המשמשים בתים מעוצבים – טוב שתפקידו בידיה של חברה שיודעת מה היא עושה, ואשר תוכל להכווין אתכם לקראת הנוסחה הדקורטיבית המושלמת. במאמר מידע זה ריכזנו לכם את המעט שתצטרכו לדעת בשביל להתחיל לחשוב עצמאית על הבית המעוצב. יצוין כי מאמר זה נועד לאפשר לכם לגבש זווית ראיה על העיצוב ברמה הבסיסית ביותר, ועל כן הוא אינו מהווה תחליף להתייעצות עם חברה מקצועית המתמחה בתכנון בתים מעוצבים.

תכננו את סגנון עיצוב הבית

סגנון עיצוב מתייחס לנורמות דקורטיביות במקומות ישוב שונים ברחבי העולם. בשונה ממה שחושבים, כמעט בכל רחבי תבל ניתן למצוא אקסיומות משותפות לעיצוב הבורגני, אל מול מקבילותיהן בעיצוב הכפרי או הפרובינציאלי, זה המבקש לבדל עצמו מן הכרך המרכזי. אז נכון שכפר באיטליה או בגרמניה אינו נראה בדיוק כמו כפר במהארשטרה הודו, ובוודאי שהערים לא נראות זהות, אבל קווי יסוד כלליים שהנחו את האדריכלים לגבש כל אחת מצורות הישוב בהחלט ניתן למצוא. למשל, ברוב הבתים שבערים הגדולות בעולם ניתן למצוא שכל מה שקשור לסף ולמפתן, כלומר דלתות וחלונות – מעוצב בצורה מרובעת סימטרית, עם קודקודים בולטים ולעתים כפל קודקוד בכל פינת משקוף. כמו כן, בכל פלטת פתיחה, כולל דלתות ארון ובוודאי בדלתות כניסה ופנים, הדגש הוא על טקסטורה חלקה ומבריקה בסגנון הפורמייקה. לעומת זאת, בכפר אתם תמצאו בעיקר עיצוב גלילי מסביב לדלת ולחלון, כשבכל פלטת פתיחה העיצוב מבוסס על טקסטורת פיתוחים וגילופי עץ מהודרים. פינות אוכל מעוצבות על בסיס שולחנות עגולים וכסאות תואמים יעיד על דקורציה כפרית, ועיצוב חדר אוכל עם צורות מרובעות – על טקסטורה בורגנית.

תכננו את צביון עיצוב הבית

צביון העיצוב מתייחס לאופי ולשדר של הבית החדש, ובמילים אחרות – למרקם הצבעים שלו. מי שמעוניין שהבית שלו ייראה עתיק, יכול לעשות זאת בין אם הוא בורגני ובין אם הוא כפרי. הוא בסך הכל צריך לבסס את בחירתו על צבעי עץ חומים, אדומים וכתומים. מי שמעוניין בצביון חדש, ובלעז – מודרני, יבחר במרקם צבעים לבן המבוסס גם על תכלת וצבעי זכוכית. ניתן לממש זאת על כל סוגי בתים מעוצבים, כפריים ובורגניים כאחד.

תכננו את תאורת הבית

תכנון תאורת הבית נעשה בכפיפה אחת עם הדלתות והרהיטים אותם למדנו לבחור בשלבים הקודמים. עליכם להבטיח כי גופי תאורה לבית ייראו טוב, ישתלבו עם תכולת הריהוט והבית מבלי לבלוט יתר על המידה, או להיות קטנים ולא משפיעים עד כדי חוסר רלוונטיות. האור עצמו צריך להיבחר כך שיגשים את מטרת הצבתו. אם מדובר על אור המסייע לקרוא ולהתמצא במרחב, אין מתאים יותר מהצבעים הסטנדרטיים, צהוב או לבן. אם מדובר על אור עיטוּרִי, המשמש לקישוט בלבד, ניתן לשקול הבאת תאורה לבית מבוססת LED בצבעים שונים.

אפשר לעזור?